برگزاری آزمون فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی بیرجند

آزمون های فنی و حرفه ای در بیست و دو رشته با حضور ناظران سازمان فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی با شرکت بیش از 400 نفر زندانی در زندان مرکزی بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، «ساجدی مقدم» مدیر زندان مرکزی بیرجند گفت: این آزمون ها با حضور ناظران سازمان فنی و حرفه ای استان در رشته های، منجوق بافی ، حوله بافی ، تعمیر آبگرمکن ، تعمیر موتور خودروی 405 ، حکاکی ، آرایشگری و پیرایشگری ، تعمیرکار سردکننده های خانگی و تجاری ، کمک تعمیرکار درب و پنجره پروفیل ، کمک بنای سفت کار درجه 2 ، نازک دوزی مردانه ، تعمیر سیستم های مولد قدرت ، معرق کار چوب ، کارآفرینی ، رنگ کار چوب ، کارگر عمومی جوشکاری،خراط درجه 2، دوزنده کیف چرم ، آشپزی ، مدیر پرورش شتر مرغ ، برقکار صنعتی ، کمک برقکار ساختمان و کشتکار گلخانه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای در زندان مرکزی بیرجند را توانمندسازی زندانیان برای اشتغال مفید پس از آزادی در جهت تأمین معاش و جلوگیری از ارتکاب جرم و عدم بازگشت به محیط زندان عنوان کرد، افزود: این کلاس ها و دوره های آموزشی نقش بسزایی در روح و روان زندانیان در دوران محکومیت دارد.

مدیر زندان مرکزی بیرجند در مورد نحوه برگزاری کلاس های آموزشی گفت: زندانیان شرکت کننده در این آزمون ها در کلاس های آموزشی که در مجتمع اشتغال و حرفه آموزی زندان مرکزی بیرجند برگزار شده بود حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در پایان این آزمون ها به افراد واجد شرایط که موفق به کسب نمره قبولی شده باشند گواهینامه مهارت از طرف سازمان فنی و حرفه ای صادر تا بتوانند بعد از آزادی از تسهیلاتی مانند وام خود اشتغالی و تاسیس کارگاه استفاده کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha