سرکشی از پنج خانواده زندانیان نیازمند شهرستان سربیشه

این بار نذرهشتم و سرکشی از خانواده زندانیان نیازمند در 60 کیلومتری از مرکز استان خراسان جنوبی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، استمرار سرکشی های میدانی از خانواده زندانیان نیازمند این بار مقصد شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی انتخاب شده بود.

هنوز مشکلات خانواده های زندانیان نیازمند که هفته های گذشته سرکشی شده بود در ذهن مرور می کردم که باید مسیر راه به سردترین شهر ستان کشور طی کنیم با معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان خراسان جنوبی،رئیس اداره مرکز خدمات مراقبت بعد از خروج،مسئول اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان و مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان بیرجند راهی سربیشه شدیم.

بنا براین گزارش،فاصله شهرستان سربیشه تا مرکزاستان 60 کیلومتربود اما سوز سرما خبر سرد ترین شهرستان کشور را مهر تایید می زد،از کوچه پس کوچه های این شهر به منزلی رسیدیم که خانمی با چادر رنگی به استقبال ما آمد.

هنوز چهره اش غم عجیبی داشت،حیاط منزل مسیر را با لوله تجهیز کرده بودند که این لوله ها ذهن همه را درگیر کرده بود که خانم آرام می گوید سه فرزند معلول دارم این لوله ها و مسیر مشخص برای فرزندانم می باشد.

داخل اتاقک کوچک شدیم زن از روزهای که عمرش در زندان تباه شده صحبت می کنید که برای یک اشتباه تاوان سنگینی دادم و نبود من در خانه برای فرزندانم مشکلی پیش آمده .کمی سکوت....... نمی دانم از کدام مشکلات بگویم هنگامی که دوران محکومیت خود را در زندان سپری می کرم شوهرم تصادف می کند و حالا با وجود چندین عمل جراحی هنوز از آن درد کهنه می کشد.

زن میانسال می گوید:سه فرزند معلول دیگر توان کار کردن را از من گرفته و حالا با اندکی درآمدی که دارم زندگی ام را اداره می کنم.

اما از طرف دیگر خیلی خوشحال می باشدکه ارفاقات قانونی منجر به استفاده از پابند الکترونیک شده و او با نصب این پابند حالا در کنار فرزندان خود زندگی می کند.

سرکشی ازپنج خانواده زندانیان نیازمند شهرستان سربیشه

  • خودم خطا کردم حالا تاوان می دهم

خانواده دیگر پدربه دلیل چند پرونده در زندان به سر می برد زن جوان می گوید: اشتباهات همسرم دامن دختر بزرگم را گرفت و ازدواج او با فردی که با وعده های توخالی او را به سمت خودش کشید حالا شوهر و دامادم هر دو دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

زن جوان ادامه می دهد:مشکلات معیشتی، معوقه اجاره بهاء،نداشتن کار و... این روزها برای من و فرزندانم سخت می گذرد.

  • به حرف مادرم گوش نکردم حالا در این زندگی دست و پنجه نرم می کنم

زن جوان که 17 سال سن داشت و دارای فرزندی پسر بود حالا باید در یک خانه کوچک برای فرزندش هم مادر و هم پدر باشد او سر صحبت را با صدای لرزان شروع می کند شوهرم دوست پدرم بود که شما (مسئولین) به خانه پدرم سرکشی کردین،این دوستی منجر شد که او با وعده های توخالی مرا گول بزند ومن در سن 15 سالگی ازدواج کردم تا چشم باز کردم صاحب فرزندی شدیم تمام این خوشی ها نزدیک به دوسال بیشتر عمر نداشت.

زن جوان می گوید:شوهرم به دلیل مسائل مالی داخل زندان می باشد و من حالا باید با این زندگی بخاطر بچه ام دسته و پنجه نرم کنم ای کاش به حرف مادرم گوش می دادم.

سرکشی ازپنج خانواده زندانیان نیازمند شهرستان سربیشه

  • شارژ پابند تمام بشه بابا زودتر به خانه بیاد

حالا مسیر راه کلاته سرهنگ می باشد روستای که کشاورزی بسیار صغیفی دارد در مسیر راه موتور سواری ما را همراهی می کند هنوز سرما تازیانه می زند گویا راکب موتور سیکلت خود سوژه سرکشی گروه می باشد.

دو دختر با لباس های محلی جلوی خانه ای که درورودی ندارد منتظر هستند وارد خانه شدیم اتاقکی کوچک که باید چهار نفر روزگار خود را طی می کردند.

سرپرست خانواده به جرمی پایش به زندان باز شده بود اما در مدتی که در زندان بوده کارهای اصلاحی و تربیتی را به خوبی پیگیری می کرده که از سوی مدیر زندان پرونده او مطرح و با استفاده از پابند الکترونیکی دوران حبس خود را کنار خانواده اش سپری می کند.

مرد جوان با چشمانی پر از اشک از بیماری همسرش می گوید و از درگیری دختر کوچکش به چند بیماری صحبت می کند گویا او دیگر شرمنده خانواده اش می باشدچون وقتی صحبت می کند به همسرش و دو دخترش نگاه عمقی می کند.

دختر کوچک خانواده از آرزوش می گوید ای کاش شارژ پابند تمام بشه بابا زودتر به خانه بیاد.

سرکشی ازپنج خانواده زندانیان نیازمند شهرستان سربیشه

معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان خراسان جنوبی در پایان این بازید های می گوید: در راستای اولویت های سازمانی در قالب نذر هشتم سرکشی از این پنج خانواده در شهرستان سربیشه و روستاهای حومه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شد.

«مجید آذرمهری» عنوان می کند:در این سرکشی ها مشکلات و درخواست های خانواده را شنیدم و در حد توان و در چهار چوب قانونی در مرکز استان پیگیری می کنیم .

به گفته وی هزینه درمان،اجاره معوقه،اهداء بخاری،توزیع سبد حمایتی،کمک نقدی در قالب کارت هدیه نیز به خانواده نیز صورت گرفت.

وی می افزید: از ابتدای امسال بیش از 800 سرکشی خانواده زندانیان نیازمند توسط مقامات قضایی،مدیر کل زندان های خراسان جنوبی،روسای ستادی و زندان ها و همکاران حوزه سلامت،اصلاح وتربیت زندان ها نیز انجام شده است.

انتهای خبر/

سرکشی ازپنج خانواده زندانیان نیازمند شهرستان سربیشه

سرکشی ازپنج خانواده زندانیان نیازمند شهرستان سربیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha