۱۹۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان در خراسان جنوبی نیاز است

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد استان با ۱۹۰ میلیارد ریال بدهی برای آزادی چشم انتظار کمک خیرین و مردم هستند.

به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،«قناعت» در جشن گلریزان ستاد دیه خراسان جنوبی ویژه زندانیان جرایم غیرعمد افزود: مردم این استان همواره در زمینه کمک‌ به نیازمندان، توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مشارکت‌های مردمی پیشگام بوده و رتبه‌های نخست کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: به عنوان فرد غیربومی اعلام می‌کنم خراسان‌جنوبی استانی خاص است چون علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در صحنه‌هایی مانند انتخابات اخیر با وجود هوای یخبندان رتبه سوم کشور را کسب کردند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در مناسبت‌های خاص از جمله اعیاد ملی و مذهبی حضور مردم استان جدی و پررنگ است، تصریح کرد: حتی در انتخابات‌هایی که درصد مشارکت بطور طبیعی پایین پیش‌بینی می‌شود مردم این استان با نگاه انقلابی خود حضور پررنگی دارند.

وی با بیان اینکه مردم این استان دارای تحلیل سیاسی بسیار قوی، متدین، انقلابی و با فرهنگ هستند یادآور شد: خراسان جنوبی رتبه نخست کمک به عتبات عالیات را به خود اختصاص داده است در حالیکه از لحاظ برخورداری جزو استان‌های آخر کشور هستند.

«قناعت»گفت: با وجود مشارکت استان‌های برخوردار اما دبیرخانه ساخت صحن امام محمد باقر (ع) به خراسان جنوبی واگذار شده است چون از لحاظ دینی، انقلابی، تدین و درک و شعور استانی برخوردار داریم.

وی افزود: شاهد حضور خوب و معنادار مردم استان در مناسبت‌های خاص، اعیاد مذهبی و مراسم‌ها هستیم که در کنار آنها سرمایه‌گذاران و فعالان واحدهای اقتصادی و تولیدی استان نیز نگاه انقلابی و نوع دوستی دارند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بدون شک مردم استان، خیرین و فعالان اقتصادی در جشن گلریزان امشب با کمک‌های خوبی که به ستاد دیه خواهند کرد زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی هم گفت: در تقارن بهار قرآن، بندگی و طبیعت شکوفه‌هایی با دست‌های پرخیر و برکت شما سبز و روییده می‌شود که نتیجه آن آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد خواهد بود.

حجت‌ الاسلام «علی موحدی راد» افزود: سال‌ گذشته در کنار کمک‌های مردمی توانسته‌ایم بودجه‌هایی از ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان جذب کنیم و امروز نیز بنا به گفته ستاد دیه کشور به همان میزان که خیرین استان کمک کنند مرکز نیز کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: امید است امسال نیز مانند سال‌های گذشته با کمک‌هایی که جمع‌آوری می‌شود در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور صاحب رتبه شویم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با اشاره به برخی آیات و روایات در خصوص انفاق گفت: کسی که دست در جیب خود کرده و بخشی از اموالش را در راه خدا هزینه می‌کند در ظاهر از مال او کم شده در حالیکه در قرآن آمده است آنچه شما انفاق کردید جایگزین می‌شود.

حجت الاسلام« موحدی راد» ادامه داد: همچنین در روایات آمده زمانی که انفاق می‌کنید نفقه شما قبل از اینکه به دست مستحق آن برسد در دست خدا قرار می‌گیرد لذا قدر لطفی که خداوند به شما داده است را بدانید.

وی با بیان اینکه شکرگذاری نعمت انفاق به کثرت انفاق است عنوان کرد: یکی از راه‌های شکرگذاری عملی انفاق کردن است، افرادی که به دنبال ثروت اندوزی هستند اگر انفاق نکنند خداوند آنها را بشارت به عمل دردناکی داده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خطاب به خیرین گفت: شما واسطه فیض الهی و دست خدا بر روی زمین هستید و امیدواریم عمرتان طولانی باشد تا بتوانید بیش از پیش منشأ خیر و برکت باشید.

شایان ذکر است تاکنونبا همت مردم و خیرین بیش از ۳۸ میلیارد ریال کمک کرده‌اند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha