دیدار مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی با شهردار بیرجند

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی گفت:رسالت زندان ها استان درکنار نگهداری زندانیان اصلاح وتربیت وبازپروری آنان می باشد،که باید به نحو مطلوب انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، «عبدی» ابتدا با اشاره به برخی اقدامات این اداره کل در راستای بهبود وضعیت زندان های استان در بخش های مختلف، افزود: امور اصلاحی و تربیتی زندانیان را به صورت بنیادین پیگیر هستیم و مسائل مختلف اعم از افزایش کیفیت غدا، حضور قضات، حرفه آموزی و اشتغال، روانشناسی مذهبی و... از جمله این پیگیری هاست.

وی با بیان این که با توجه به حساسیت کارزندانبانی برای جامعه هدف داخل زندان ها که باید دوران محکومیت خود را سپری کنند عنوان کرد: در زندان های استان هم اکنون زندانیان با انتخاب دوره های حرفه آموزی می توانند از فرصتی که برای آنها محیا شده برای بعد از آزادی با حرفه شغلی به جامعه برگردند.

وی تاکید کرد: حالا سرپرست خانواده دوران محکومیت خود را در زندان می گذراند ما از خانواده آن ها غافل نشدیم و با تحت پوشش قرار دادن این خانواده ها توسط انجمن حمایت در حد توان البته با کمک مردم خیر اندیش ان استان بخشی از هزینه های معیشتی،تحصیلی،درمانی و... را کمک کردیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون در تمامی زندان های استان اندرزگاه قرآنی فعالیت چشم گیری دارد اما در زندان مرکزی اندرزگاه معراج با کارهای خلاقانه توانسته آثار خوبی در مباحث ترک اعتیاد،تغییر رفتاری وغیره به جا بگذارد.

«علی عبدی» افزود: کار ساختمان اداره کل در سایت اداری را نیز تقریبا تکمیل کرده ایم اما دو سه بخش از جمله آسانسور، سالن جلسات و آمفی تئاتر و محوطه سازی و پارکینگ خودروها باقی مانده است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل محوطه و پارکینگ و اخذ پایان کار، نیازمند صدور مجوز و تعامل شهرداری هستیم.

  • تکمیل چرخه توانمند سازی آسیب دیدگان اجتماعی؛ اقدام بزرگ و ماندگار شهرداری بیرجند

شهردار بیرجند هم در این دیدار با اشاره به سابقه آشنایی دو دهه ای خود با مسایل زندان‌ها و آسیب های اجتماعی، گفت: قبل از حضور در شهرداری نیز از حدود ۲۵ سال پیش با کمال میل ویزیت رایگان آسیب دیدگان اجتماعی را در مطبم داشتم و لذا با این سبقه با رغبت بیشتر با هدف گره گشایی در راستای تعامل با انجمن حمایت از زندانیان گام بر می دارم.

شهردار بیرجند، بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری را ۹۶۰ میلیارد تومان ذکر کرد و با اشاره به افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری طی ۲ سال گذشته با وجود رکود تورمی در کشور، اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه را وارد شهر بیرجند کرده ایم که گردش مالی یک سرمایه گذار به تنهایی ۳ هزار میلیارد تومان می باشد و این در حالیست که کل بودجه عمرانی تخصیص یافته به استان ۹۰۰ میلیارد تومان است و این اقدامات که با هدف جذب سرمایه و اشتغالزایی در شهر بیرجند صورت می گیرد، در حقیقت در کاهش آمار زندانیان ورودی به زندانها نیز موثر است.

دکتر بهترین تصریح کرد: در راستای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیز با هدف توانمند سازی و اشتغال این افراد، تعداد ۴ باب منزل متعلق به شهرداری را در اختیار گرمخانه و ۴ باب منزل دیگر را در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار دادیم و در سرای مرحوم امینی در بازار بیرجند نیز ۲ مغازه برای فروش تولیدات آسیب دیدگان اجتماعی، در اختیار مجتمع فوریت های اجتماعی شهرداری قرار گرفته است و در حقیقت چرخه توانمند سازی آسیب دیدگان اجتماعی را در مراحل چهارگانه جمع آوری، درمان، حرفه آموزی و بازار فروش تولیدات، تکمیل کرده ایم که اقدام بسیار بزرگ و ماندگاریست.

وی از آمادگی شهرداری بیرجند برای واگذاری رایگان غرفه در روزبازارها با هدف عرضه تولیدات زندانیان خبر داد.

انتهای خبر/

دیدارمدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی با شهردار بیرجند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha