آزادی 4 زندانی در «میز خدمت» مسئولان قضایی از زندان طبس

4 نفر از زندانیان جرائم غیرخشن و واجد شرایط، در میز خدمت مسئولان قضایی از زندان شهرستان طبس، با دستور رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی آزاد و تمامی زندانیان دارای شرایط به 8 روز مرخصی اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین« موحدی راد» رئیس کل دادگستری استان گفت: در بازید قضات محاکم قضایی به صورت چهره به چهره و نزدیک با زندانیان دیدار و به درخواست های قانونی آنها در خصوص عفو، تخفیف مجازات و آزادی به صورت جداگانه رسیدگی کردند.

وی افزود:در این دیدار که با آزادی 4 نفر از زندانیان جرائم غیر خشن و واجد شرایط همراه بود، دستورات لازم برای حل مشکلات زندانیان در برخورداری از نهادهای ارفاقی صادر شد.

حجت السلام و المسلمین«موحدی راد» تاکیدکرد: در استان خراسان جنوبی مجازات های جایگزین حبس صادر شده اما شاهد پیشرفت بیشتری برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس و نظام نیمه آزادی در استان خواهیم بود.

آزادی 4 زندانی در« میز خدمت« مسئولان قضایی استان خراسان جنوبی از زندان طبس

مدیر کل زندان های استان گفت: از ابتدای امسال تعداد 125 دوره آموزشی در سطح زندان های استان برگزار شده که امروز شاهد رشد 42 درصد اشتغال اعم از کارگاهی و نشسته در خود زندان برای زندانیان هستیم.

«عبدی» با اشاره به این که استان خراسان جنوبی در شاخص های قضایی رتبه های اول کشوری را دارد عنوان کرد: بیش از 95 درصد زندانیان از دادرسی برخط استفاده کردند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوب در مباحث کاهش آسیب های اجتماعی در زندان ها انجام شد استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان فاقد سابقه و آبرومند می باشد که هم اکنون بیش از 600 زندانی از این زندان الکترونیکی دوران حبس خود را در کنار خانواده خود می گذارند.

مدیر کل زندان های خراسان جنوبی گفت: در راستای حمایت از خانواده زندانیان از ابتدای سال تا کنون 691 مورد بازید از منازل زندانیان انجام و برای رفع مشکلات اقتصادی،نعیشتی،درمانی و سایر امور ضروری به صورت میدانی کارهای خوبی انجام شده است.

«عبدی» بابیان این که برای 106 نفر از خانواده زندانیان توسط انجمن های حمایت استان اشتغال محیا شده و افزود: بسته حمایت در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی تا کنون 31 میلیارد و907میلیون و800 هزار ریال به خانواده زندانیان نیازمند اهدا شده است.

وی ادامه داد: انجمن حمایت زندانیان در هشت ماهه گذشته با کمک خیرین و مردم نوعدوست و همچنین خانواده های عزادار که هزینه امورات متوفی خود را صرف آزادی زندانیان نیازمند کردند توانسته 21 زندانی نیازمند را به کانون گرم خانواده باز گرداند.

وی عنوان کرد:200 جلسه صلح و سازش در ستاددیه استان برگزار شده که یک مورد قصاص منجر به گذشت شاکی و 92 زندانی جرائم غیر همد آزاد شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha