آزادی 16 زندانی جرائم غیر عمد از روز مادر تا روز پدر

همکاری ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان همدان و خیرین هم استانی منجر به آزادی 16 زندانی جرائم غیرعمد در بازه زمانی روز زن تا روز مرد گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، با مشارکت ستاد دیه و خیرین مرتبط با انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان تعداد ۱۶ زندانی جرائم غیر عمد زندان های همدان شامل ۳ زن و ۱۳ نفر مرد که بعلت محکومیت های مالی در زندان به سر میبردند از سالروز ولادت فرخنده حضرت زهرا (س) روز مادر تا خجسته میلاد حضرت علی (ع) روز پدر به تدریج از زندان آزاد شدند.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان گفت: آزادی این تعداد زندانی از دهم دی ماه آغاز شده که آزاد سازی سه نفر آنها از بند نسوان زندان همدان به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر بوده و آزاد سازی سیزده نفر دیگر به مناسبت بزرگداشت روز پدر انجام شده است.

عبدالملکی بیان داشت: آزادی این ۱۶ زندانی با مساعدت ستاد دیه زندانیان استان و همچنین کمک قابل توجه خیرین انجام شده است.

وی همچنین یاد آوری کرد در ۹ ماهه سالجاری انجمن حمایت از زندانیان استان زمینه آزادی ۲۰ نفر از محبوسین مالی زندان همدان را فراهم نموده و ۵ نفر از محکومین مالی که در آستانه ورود به زندان بوده اند با مشارکت و مداخله این انجمن از زندانی شدن آنان پیشگیری شده است. در این زمینه هزینه ای بالغ بر ۵٫۶۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال از سوی یکی از خیرین هم استانی پرداخت و زمینه حل و فصل این افراد فراهم گردید.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان همدان در پایان افزود: با احتساب این ۱۶ زندانی از ابتدای سال تا کنون ۴۱ زندانی با محکومیتهای مختلف مالی اعم از عدم پرداخت وجه چک و سفته، دیه، مطالبه طلب و مهریه و نفقه با همراهی نیکوکاران خیراندیش و همکاری بین بخشی این انجمن با ستاد دیه زندانیان استان از زندان آزاد شده اند که از این تعداد ۳۵ نفر مرد و ۶ نفر زن بوده اند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha