برگزاری نشست شورای اقامه نماز زندان‌های استان لرستان

چهارمین نشست شورای اقامه نماز زندان‌های استان لرستان با حضور اعضای شورا و تجلیل از فعالان عرصه نماز زندان‌های لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های لرستان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و همچنین شهدای حادثه تروریستی کرمان، اقدامات اخیر تروریستی در کشور را محکوم کرد و پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این اقدامات را بجا و مایه مباهات دانست.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر مسائل معیشتی بر توجه به معنویات در آحاد مختلف جامعه، افزود: مجموعه زندان‌های استان لرستان با اشراف به این موضوع، ضمن ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۲ درصد از زندانیان و پرداخت نزدیک به ۱۴۰ میلیارد ریال دستمزد به آنان در سال گذشته، زمینه آرامش خاطر آنان جهت توجه بیشتر به مسائل معنوی از جمله نماز را فراهم کرده‌است.

برگزاری نشست شورای اقامه نماز زندان‌های استان لرستان

کشوری اذعان داشت: در پی ایجاد اشتغال برای زندانیان استان و پرداخت دستمزد به آنان، شاهد توجه به مسائل فرهنگی و معنوی نیز بودیم که از جمله آن می‌توان به کسب رتبه‌های برتر منطقه‌ای و کشوری در زمینه‌های مختلف اعم از مسابقات قرآن، مسابقات تئاتر زندانیان، شرکت در مراسم آئینی و مذهبی و اقامه نماز و همچنین رتبه‌های ورزشی اشاره کرد.

مدیرکل زندان‌های لرستان تصریح کرد: مفروش کردن نمازخانه‌های داخل زندان‌ها و همچنین بهسازی و بازسازی این فضاها در راستای تشویق جامعه هدف به امر نماز در دستور کار ما بوده است.
وی در ادامه با اشاره به بخشنامه‌های ارسالی از شورای اقامه نماز سازمان زندان‌ها، اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی اداره کل زندان‌های استان در مورد اقامه نماز را تشریح کرد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام چراغیان مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زندان‌های استان گفت: با افزایش کارهای عمیق معنوی می‌توان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای زندانیان نیز از اقدامات مهم صورت‌گرفته در راستای تعمیق معنویت است که در کنار آن با برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص مهدویت، نماز، قرآن، نهج‌البلاغه شاهد اثرگذاری بیشتر بر جامعه هدف بود.

همچنین مدیرکل زندان‌های استان و مدیر ستاد اقامه نماز استان در این جلسه برای همکاری و تعامل بیشتر بین دو دستگاه، آمادگی خود را اعلام نمودند.

در پایان از تعدادی از فعالان عرصه نماز زندان‌های استان لرستان تجلیل و تقدیر شد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha