آزادی یک زندانی توسط بازیگر تلویزیون در جشنواره تئاتر زندانیان لرستان

مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان استان لرستان در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه نویسی صبح روز ۱۳ دی ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور تعدادی از مسئولین اجرایی و قضایی استان و بازیگران مطرح استانی و کشوری برگزار شد، عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار آسمانی، شهید سلیمانی گفت: جشنواره تئاتر زندانیان یک جشنواره شناخته شده در سطح کشور است که به صورت ویژه بر ترویج فرهنگ و هنر در بین زندانیان تمرکز کرده است.

وی افزود: هدف سازمان زندان‌ها از اجرای اینگونه برنامه‌ها پرداختن به موضوعات آموزشی، تربیتی و آسیب‌های اجتماعی و درس گرفتن از این نمایش‌هاست.

آزادی یک زندانی توسط بازیگر تلویزیون در جشنواره تئاتر زندانیان لرستان

کشوری ضمن اشاره به اهتمام جدی سازمان زندان‌ها به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه تئاتر، تصریح کرد: زندان‌های استان لرستان در حوزه تئاتر موفق به کسب عناوین برتر در زندان‌های کشور در سال گذشته شده‌است.

مدیرکل زندان‌های لرستان ادامه داد: این اجراهای مددجویان و پیدا کردن استعداد و توانمندی آنان می‌تواند زمینه‌ساز کسب اعتماد به نفس و همچنین بازگشت شرافتمندانه زندانیان به آغوش جامعه باشد.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره تئاتر در بخش‌های مختلف تقدیر شد.

گفتنی‌ست گروه نمایش کوثر بند نسوان زندان مرکزی خرم‌آباد که برای اولین بار در این جشنواره حضور داشتند در دو بخش تئاتر خیابانی و صحنه‌ای به مرحله کشوری راه یافتند. فائزه خوانساری مدرس و کارشناس ارشد تئاتر، کارگردان این دو نمایش بود.

همچنین کارکنان زندان مرکزی خرم آباد در بخش نمایشنامه‌خوانی کارکنان (کار گروهی جمعی از همکاران)، سربازان زندان بروجرد در بخش نمایشنامه‌خوانی سربازان (به کارگردانی عباس خسروی) و در بخش نمایشنامه خوانی نیز گروه زندانیان زندان مرکزی خرم‌آباد (به کارگردانی امیرمحمد حسنوند) حائز عناوین برتر این مسابقات شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

لازم به ذکر است با کمک مالی مهران رنجبر بازیگر مطرح سینما و تلویزیون یک زندانی بدهکار مالی از زندان آزاد شد.

لازم به ذکر است نیازی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به نمایندگی این اداره کل به گروه نمایش اندرزگاه نسوان زندان مرکزی خرم‌آباد ده کارت هدیه پنج میلیون ریالی اهداء کرد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha