رئیس سازمان زندان‌ها در نشست شورای قضایی استان سمنان/ «هدف اصلی سازمان زندان‌ها اصلاح‌وتربیت، بازاجتماعی کردن و کمک به بازگشت زندانیان به جامعه است»

دکتر محمدی در این نشست که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان سمنان برگزار شد گفت: هدف اصلی سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان، بازاجتماعی کردن و کمک به بازگشت آنان به جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی صبح امروز در نشست شورای قضایی استان سمنان با یادآوری مهمترین رسالت اصلی سازمان زندان‌ها گفت: بازاجتماعی شدن زندانیان در قالب برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، رسالت اصلی سازمان زندان‌هاست تا زندانیان پس از آزادی به آغوش جامعه و زندگی سعادتمندانه بازگردند.

رئیس سازمان زندان‌ها بیان کرد: آرزوی ما این است که آسیب‌ها و جرائم بقدری کاهش یابد که اصلا نیازی به زندان نباشد و زندان را به مجموعه فرهنگی تبدیل کنیم. امروز زندان محلی است برای درمان روحی و روانی کسانی که معارض قانون هستند.

وی با اشاره به لزوم حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان تصریح کرد: برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی، باید درکنار اقدامات گسترده و متنوع فرهنگی و قرآنی، به مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار زندانیان توجه ویژه داشت چراکه در چرخه اصلاح و تربیت، تأثیرگذارترین مسئله، فراهم‌سازی و گسترش اشتغال در زندان‌هاست. سازمان زندان‌ها نیز روی این مهم تمرکز ویژه دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست شورای قضایی استان سمنان/ «هدف اصلی زندان‌ها اصلاح‌وتربیت و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه است»

دکتر محمدی خاطرنشان ساخت: اداره‌کل زندان‌های استان سمنان در زمینه مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان موفق عمل کرده است.

در ادامه این نشست نیز محمدجعفر عبداللهی رئیس‌کل دادگستری سمنان با اشاره به تعامل مناسب بین ارکان قضایی استان تصریح کرد: در سایه این تعامل دستاوردهای ارزشمندی در حوزه زندان‌های استان صورت گرفته که آزادی 29 درصد از مجموع زندانیان ورودی به زندان‌ها در 9 ماهه امسال نمونه‌ای از این دستاوردهاست.

همچنین امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین توفیقات این اداره‌کل به اشتغال بیش از یک هزار زندانی اشاره کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha