دکتر محمدی: بهترین بستر برای اصلاح زندانیان را اشتغال‌زایی می‌دانیم/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی: اشتغال در زندان‌ها نشان از اهتمام به دستورات دینی دارد

دکتر محمدی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان سمنان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر محمدی در این دیدار با اشاره به اهداف اصلاحی و تربیتی در سازمان زندان‌ها گفت: رویکرد اصلی ما در حوزه زندان، برمدار اصلاح و تربیت زندانیان است که قطعا حرفه‌آموزی و اشتغال از بسترهای تحقق آن خواهد بود. در این راستا طی همکاری با مراکز فنی و حرفه‌ای، شرایطی را فراهم ساخته‌ایم تا مددجویان بواسطه مهارت‌آموزی در زندان‌ها، بعد از آزادی نیز بتوانند در محیط جامعه مشغول کار شود.

دکتر محمدی افزود: بر اشتغال‌زایی در زندان‌ها تمرکز ویژه داریم چون بهترین بستر برای تربیت زندانی را اشتغال‌زایی می‌دانیم. زندانی در این مراکز با کار و اشتغال حقوق دریافت می‌کند تا بتواند گره‌ای از زندگی خود و خانواده‌اش برطرف سازد.

در ادامه این دیدار نیز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: توسعه اشتغال در زندان‌ها و برای مددجویان نشان از توجه به دستورات دینی دارد که زمینه اصلاح و بازدارندگی آنان را فراهم می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی بیان کرد: پس از آزادی و توبه زندانی نیز لازم است که جامعه زندانی را به عنوان فرد اصلاح‌شده بپذیرد. البته این نکته متوجه زندانیانی است که قصد اصلاح دارند.

وی تصریح کرد: زندانی تا وقتی در زندان است باید با نگاه تربیتی، سعی در اصلاح او داشت و پس از آزادی نیز همچنان نیاز است که از آنان حمایت کرد.

وی همچنین حمایت از خانواده زندانیان را از اقدامات شایسته سازمان زندان‌ها دانست که خود از مطالبات نظام اسلامی است.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha