تقدیر رئیس دستگاه قضا از فعالیت‌های علمی و پژوهشی رئیس سازمان زندان‌ها

به مناسبت هفته پژوهش، دکتر محمدی رئیس سازمان زندان‌ها به عنوان یکی از فعالین حوزه گسترش فرهنگ پژوهش در قوه قضائیه از سوی رئیس دستگاه قضا مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، به مناسبت هفته پژوهش در مراسمی که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد از پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد. در این راستا رئیس سازمان زندان‌ها نیز به عنوان یکی از فعالین حوزه گسترش فرهنگ پژوهش در قوه قضائیه از سوی رئیس دستگاه قضا مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر محمدی در این همایش با اشاره به رسالت و ماموریت‌های سازمان زندان‌ها در راستای باز اجتماعی کردن و بازسازگاری زندانیان جهت بازگشت سعادتمندانه آنان به کانون خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت: ترجیع‌بند همه فعالیت‌های ما در سازمان حول محور اقدامات اصلاحی و تربیتی است و اهتمام داریم که اداره زندان‌ها بر پایه مبانی علمی و دانایی‌محوری انجام گیرد.

وی افزود: لذا نیازمند ارتباط و تعامل تنگاتنگ با مراکز علمی و پژوهشی هستیم که به یافته‌ای جدید علمی در حوزه زندان برسیم و این امر کاربست ما در اداره امور زندان‌ها شود.

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن اشاره به تفاهمنامه‌های منعقده در این رابطه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و پژوهشی اضافه کرد: این تعامل رابطه دوسویه است زیرا زندان‌ها نیز بهترین آزمایشگاه و مرکز مطالعات جرم‌شناسی برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی است و بدیهی است تحول و تعالی در سایه علم و فناوری و پژوهش محقق خواهد شد.

وی به بهره‌مندی از فناوری در حوزه زندان به مصادیقی ازجمله استفاده از پابندهای الکترونیکی جهت تحمل کیفر زندانیان در خارج از زندان دادرسی الکترونیک و ملاقات مجازی اشاره و تاکید کرد: تمامی پژوهش‌ها در حوزه زندان باید بر اساس نیازهای سازمان برای رفع مسائل و مشکلات بوده و جنبه کاربری داشته باشد.

لازم به ذکر است در متن رئیس قوه قضائیه این پیام آمده است:

جناب آقای دکتر غلامعلی محمدی
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

با عنایت به فعالیت‌های برجسته علمی و پژوهشی جنابعالی و تلاش برای گسترش فرهنگ پژوهش در قوه قضائیه، به مصداق حدیث رضوی «من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر الله عزوجل» از شما تقدیر و تشکر به عمل آید. موفقیت شما را از درگاه حضرت احدیت خواستارم.»

غلامحسین محسنی اژیه
رئیس قوه قضائیه

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha