معاون سازمان زندان‌ها: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند را از اولویت‌های اصلی سازمان می‌دانیم

سرپرست دفتر «اقدامات حمایتی و مراقبت‌های پس از خروج» سازمان زندان‌ها امروز، دوشنبه در نشستی با حضور معاون سلامت اصلاح و تربیت معارفه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مراسم تکریم و معارفه «سرپرست دفتر اقدامات حمایتی و مراقبت‌های پس از خروج» سازمان زندان‌ها برگزار شد.

در این مراسم معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه حمایت از خانواده زندانیان و کمک به مددجویان در دوران مدیریت مدیرکل سابق این دفتر بیان کرد: زندان یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است و بواسطه پدیده جرم و افراد مجرم در همه کشورها وجود دارد اما قرار نیست بواسطه جرم شخص زندانی، خانواده و وابستگان او آسیب ‌ببینند.

معاون سازمان زندان‌ها: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند را از اولویت‌های اصلی سازمان می‌دانیم

ضیایی‌فرد خاطرنشان ساخت: مأموریت اصلی این دفتر، حمایت از خانواده زندانیان چه بصورت مادی و یا معنوی است. امروز حمایت از این قشر آسیب‌پذیر در حوزه مدیریت زندان‌ها و با کمک خیرین بخوبی انجام می‌پذیرد هرچند هنوز هم معتقدیم که این امر باید با کمک انجمن‌های حمایت زندانیان تقویت شود.

وی فعالیت جدی مددکاران در پشتیبانی از مددجویان و خانواده‌های‌شان را مورد اشاره قرار داد و درعین‌حال تأکید داشت؛ لازم است «مراکز مراقبت پس از خروج» در همه کشور فعال‌تر شوند چرا که بخشی از اقدامات حمایتی ما به دوران پس از آزادی زندانی برمی‌گردد تا مانع از بازگشت او به چرخه جرم شویم.

معاون سازمان زندان‌ها: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند را از اولویت‌های اصلی سازمان می‌دانیم

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها جدیت بر گسترش حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها را امری مهم در حمایت از این قشر دانست و در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی‌های مستمر اصلاح زندانیان، ابعاد حمایتی از مددجویان، خانواده‌های بی‌بضاعت و رفع مشکلات آنان را توسعه خواهیم داد.

گفتنی است در این نشست از اقدامات مسعود دائی، مدیرکل پیشین دفتر اقدامات حمایتی و مراقبت‌های پس از خروج سازمان زندان‌ها تقدیر و علی چهارمحالی به عنوان سرپرست این دفتر معارفه شد. چهارمحالی پیش از این مدیرکل زندان‌های استان البرز بوده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha