اولین نشست «ستاد اقامه نماز» سازمان زندان‌ها در سال 1403 برگزار شد/ همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را برای ترویج فرهنگ نماز بکار می‌گیریم

نشست «ستاد اقامه نماز» سازمان زندان‌ها امروز، 8 اردیبهشت ماه با حضور معاونین و جمعی از مدیران ستادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نخستین جلسه از نشست‌های «ستاد اقامه نماز» سازمان زندان‌ها صبح امروز، یکشنبه با حضور معاونین و جمعی از مدیران ستادی درراستای پیشبرد برنامه‌ها و مصوبات سازمان به انجام رسید.

در این جلسه دکتر ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با بیان اینکه امروز شاهد اقدامات مثبت در حوزه ترویج نماز در زندان‌های کشور هستیم، گفت: هر اقدامی در حوزه نماز باید به تحول‌گرایی درونی انسان ختم شود تا شاهد افزایش حسنات و امر به معروف باشیم. بنابراین کار در این عرصه را باید فراتر از دستورالعمل‌ها دانست و با تعهد به سمت اجرای آن رفت.

اولین نشست «ستاد اقامه نماز» سازمان زندان‌ها در سال 1403 برگزار شد

وی تأکید کرد؛ اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها باید در امتداد و جزئی از نماز باشد تا اصلاح، تربیت و بازاجتماعی‌شدن زندانی محقق شود. اقدامات حول ترویج نماز در زندان‌ها قابل تقدیر است و همچنان هم باید تقویت شود.

همچنین ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها نیز ترویج نماز در میان زندانیان و مراکز اصلاحی‌وتربیتی را اولویت جدی برنامه‌های فرهنگی دانست و افزود: معتقدم بسیاری از مشکلات روحی، روانی و رفتاری با نماز حل می‌شود برهمین اساس هم در ترویج نماز و مفاهیم آن در زندان‌ها همواره فعال خواهیم بود.

گفتنی است در این جلسه موضوعات و مصوبات برنامه‌های فرهنگی با محوریت نماز برای اجرا در سطح ادارات و زندان‌های سراسر کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه نیز سلیمانی مدیر کل فرهنگی و تربیتی و دبیر ستاد اقامه نماز سازمان به تشریح اقدامات گوناگون و گسترده در حوزه اقامه نماز در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

برنامه‌ریزی برای گسترش نماز جماعت در موسسات کیفری، فعال کردن ستادهای اقامه نماز در استانها، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به صورت حضوری و مجازی ویژه مددجویان و سربازان و کارکنان، تجهیز نمازخانه‌ها، برگزاری مسابقات متنوع، برگزاری نشست دبیران و خادمان نماز در مشهد مقدس، تدوین دستورالعمل‌ها و چک‌لیست‌های تخصصی، تشویق خادمان و استان‌های فعال، تدوین و ابلاغ محتواهای آموزشی الکترونیکی از قبیل ۶۲ موشن گرافیک به استان‌ها بخشی از محورهای این گزارش بوده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha