آزادی ۳۵ زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت هفته بسیج در استان لرستان

۳۵ زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت هفته بسیج در مراسمی با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه استان، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از مقامات قضایی و فرماندهان ارشد سپاه استان لرستان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، سردار کشکولی فرمانده سپاه استان لرستان در این مراسم گفت: نگاه ما به عنوان مسئول در جمهوری اسلامی به مددجویان، نگاه به یک بزهکار نیست؛ بلکه معتقدیم که مددجویان بعنوان عضوی از جامعه باید پس از اقدامات اصلاحی و تربیتی، به آغوش جامعه برگردند.

وی اظهار داشت: در مقابل این نوع برخورد ما، جامعه غربی این نگاه را به زندانیان ندارند. نمونه آن را می‌توانیم در برخورد رژیم غاصب صهیونیستی با فلسطینیان و اسرای آنها دید.

سردار کشکولی همچنین تربیت را امری ضروری در زندگی روزمره انسان‌ها دانست و گفت: نه فقط مددجویان در مراکز اصلاح و تربیت، بلکه همه ما آحاد جامعه تا لحظه آخر نیازمند پیشرفت و تربیت، از جمله تربیت نفس هستیم.

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های استان لرستان با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص توجه به زندانیان گفت: پیرو فرمایشات و خط مشی‌های ترسیم شده از مقام ولایت فقیه و تعالیم اسلامی، اصلاح و تربیت افرادی که مسیر اشتباهی در زندگی پیموده‌اند از وظایف حکومت اسلامی‌است.

وی افزود: با همکاری نهادهای انقلابی از جمله سپاه استان، خیرین و نیکوکاران، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد دیه، کمک‌های مردم ولایتمدار استان و ... از سال ۹۸ تا کنون بیش از ۲۵۰۰ نفر زندانی بدهکار مالی از زندان آزاد شدند.

عضو شورای قضایی تصریح کرد: آزادی زندانیان بدهکار مالی به مناسبت شب یلدا، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان اذعان داشت: بیش از ۷۵۰۰ بسته معیشتی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در بین خانواده زندانیان بی بضاعت توزیع شده و به بیش از ۱۰۰۰ خانواده زندانی سرکشی شده‌است.

کشوری گفت: مجموعه این اقدامات باعث شد تا رضایتمندی جامعه هدف حاصل شود و در انتخابات گذشته ریاست جمهوری این رضایتمندی با حضور حداکثری زندانیان در انتخابات نمود پیدا کرد.

انتهای خبر/