تقویت فرهنگ کتابخوانی الگویی مناسب برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است

مدیرکل زندان های استان همدان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های استان بر ضرورت توسعه زیرساخت ها فرهنگی در زندان ها و تغییر طرز تفکر زندانیان از طریق مطالعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، به منظور افزایش سطح همکاری و اجرای برنامه های مشترک مدیرکل زندان های استان با مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان دیدار کرد.

این دیدار با حضور حمزه بروجنی مدیرکل زندان های همدان، دکتر عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه های استان، پورسینا رئیس اداره فرهنگی زندان های استان، خاوری معاون اداری مالی نهاد کتابخانه ها و احمدی رئیس اداره همکاری های کتابخانه های استان در دفتر مدیرکل کتابخانه ها با هدف بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای زندانیان برگزار شد.

تقویت فرهنگ کتابخوانی یک الگوی مناسب برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان هاست

حمزه بروجنی، سرپرست زندان های استان همدان در این دیدار با اشاره به تاثیر عوامل فرهنگی در افزایش میزان بزه و جرم گفت: فقر فرهنگی یکی از علل اصلی وقوع جرم در جامعه است و آسیب های اجتماعی زیادی را به همراه دارد. ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح آگاهی عمومی ارتباط مستقیمی با کاهش رفتارهای پرخطر دارد.

بروجنی با اشاره به اهداف اصلاحی و تربیتی در زندانها افزود: کتابخوانی، مطالعه و افزایش آگاهی یک راهکار اساسی برای تحقق اهداف اصلاحی است.

تقویت فرهنگ کتابخوانی یک الگوی مناسب برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان هاست

وی تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری بر تبدیل زندان ها به آموزشگاه نیکی ها تاکید شده است که برای دستیابی به این مهم نیازمند توسعه زیرساخت های فرهنگی، تجهیز کتابخانه ها و ترغیب زندانیان به حضور در این گونه برنامه ها هستیم.

دکتر عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز در این دیدار گفت: یکی از وظایف ما در حوزه کتاب اشاعه فرهنگ کتابخوانی به لایه های مختلف جامعه است. عمومی کردن فرهنگ مطالعه و ترغیب اقشار مختلف به کتابخوانی منجر به افزایش کیفیت زندگی و آرامش در سطح جامعه خواهد شد.

دکتر زارعی افزود: زندان به عنوان یک نقطه حساس فرهنگی نیازمند توجه بیشتر است. توسعه زیرساخت های فرهنگی، اشاعه فرهنگ مطالعه و تجهیز کتابخانه ها در زندان ها اگرچه دیربازده خواهد بود اما تاثیرات پایداری را در زمینه تغییر نگرش و طرز تفکر زندانیان ایجاد خواهد کرد.

تقویت فرهنگ کتابخوانی یک الگوی مناسب برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان هاست

در ادامه این دیدار مسائلی مانند: تجهیز و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه زندان ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اهداء کتاب به زندانیان، توجه به مسائل فرهنگی خانواده ها و حمایت از فرزندان زندانیان، برگزاری نشست های کتابخوانی و نقد کتاب در زندان و همچنین انتخاب کتابخوان های حرفه ای مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست طرفین بر سر انعقاد تفاهمنامه همکاری به منظور اجرای برنامه های مشترک به توافق رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha