نشست خبری رئیس سازمان زندان‌ها با حضور ۴۵ نفر از خبرنگاران برگزار شد/ دکتر محمدی: توسعه اشتغال در زندان‌ها از مهمترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است

دکتر محمدی در نشست با خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری‌ها و مطبوعات گفت: بالغ بر 57 هزار زندانی در 6 ماهه اخیر در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کرده و در این بین  64 درصد موفق به کسب گواهی مهارت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشست خبری رئیس سازمان زندان‌ها با موضوع توانمندسازی و اشتغال زندانیان امروز، شنبه در محل کارگاه‌های اشتغال بنیاد تعاون زندانیان برگزار شد. دکتر محمدی در ابتدای این نشست با یادآوری اینکه زندان واقعیت تلخ جوامع بشری است گفت: مهمترین هدف در امر مجازات، اصلاح و تربیت مجرمین است و این مهمترین مأموریت سازمان زندان‌هاست تا با اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی وبازسازگاری، زندانیان بتوانند به زندگی سعادتمندانه بازگردند.

حمایت از خانواده زندانیان از برنامه های اولویت دار سازمان زندان‌هاست

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: حمایت از خانواده زندانیان از برنامه‌های اولویت دار در سازمان زندان‌هاست.

وی ادامه داد: فعالیت‌های حمایتی برای کاهش بزهکاری زندانیان و نیز حمایت از خانواده آنان تا زمانی که زندانی از حبس رهایی یابد، ادامه دارد و این حمایت‌ها شامل خدمات مددکاری، توانمندسازی آنان و البته خانواده آنان و مراقبت بعد از خروج است.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اقدامات تربیتی سازمان زندان‌ها با هدف اصلاح رفتار و شخصیت زندانی صورت می‌گیرد که در این خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، آموزش و تحصیل زندانیان، حرفه‌آموزی و اشتغال از مهمترین اقدامات می‌باشد.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: مهمترین مسیر برای بازسازگاری زندانیان، ایجاد شغل برای آنان است چرا که این اقدام درراستای اقدامات تربیتی مددجویان است. در این راستا راه‌اندازی کسب و کار برای زندانیان از اهداف سازمان است و تحققش را در کنار بنیاد تعاون زندانیان عملیاتی می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست عنوان کرد: مقدمه اشتغال برای زندانیان را ابتدا در حرفه‌آموزی آنان می‌دانیم برهمین اساس نیز با برنامه‌ریزی بالغ بر 57 هزار زندانی در 6 ماهه اخیر در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کرده و در این بین 64 درصد موفق به کسب گواهی مهارت شدند.

رشد 50 درصدی اشتغال و 49 درصدی دستمزد به زندانیان را تجربه کرده‌ایم

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد رشد 50 درصدی اشتغال زندانیان بودیم و امسال نیز به دنبال افزایش این میزان هستیم. هم‌اکنون نیز بیش از 18 هزار نفر از زندانیان واجدشرایط در مراکز اشتغال خارج از زندان‌ها مشغول اشتغال هستند که این نیز بواسطه همکاری مثبت با مراجع قضایی فراهم آمده است.

در ادامه نیز رئیس سازمان زندان‌ها درخصوص توسعه خدمات حمایتی از خانواده زندانیان، برگزاری رویدادهای قرآنی، المپیادهای ورزشی و ... به ارائه اطلاعات پرداخت.

همچنین در این نشست مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان و ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در خصوص حوزه اشتغال و توانمندسازی زندانیان موضوعات مرتبط را مورد اشاره قرار دادند.

شایان ذکر است در این نشست 45 نفر از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها و مطبوعات مختلف کشور حضور داشتند.

صبح امروز و پیش از نشست، خبرنگاران و عکاسان حاضر در قالب اردویی خبری‌ از کارگاه‌ها و مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی بنیاد تعاون زندانیان در منطقه فشافویه بازدید کردند. برخی تصاویر را از اینجا ببنید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha