تور خبری اهالی رسانه از مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان

جمعی از خبرنگاران در قالب اردویی خبری‌ در محل کارگاه‌ها و مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی بنیاد تعاون زندانیان در منطقه فشافویه حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، جمعی از اهالی رسانه و خبرنگاران جراید امروز، شنبه از مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان در سطح استان تهران بازدید کردند.

در این راستا خبرنگاران با حضور در منطقه فشافویه تهران از نزدیک در جریان اقدامات تحولی درحوزه اشتغال مددجویان قرار گرفتند. باغ زیرکشت پسته، کارگاه مصنوعات چوبی، حوضچه پرورش ماهی، مزرعه پرورش شترمرغ و چراگاه‌های پرورش دام از جمله فضاهایی بود که مورد بازدید اهالی رسانه قرار گرفت.

همچنین در حاشیه این نشست مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان درخصوص فرآیند اشتغال‌زایی برای زندانیان و حمایت از آنان به ارائه اطلاعاتی پرداخت.

گفتنی است این اردو با رویکرد آشنایی اهالی رسانه و نیز اطلاع‌رسانی صحیح در عرصه اقدامات حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها و برای زندانیان انجام گرفت.

در توضیح اماکن اشتغال فوق‌الذکر باید گفت؛ شرکت کشت و صنعت حامیان فدک وابسته به بنیاد تعاون زندانیان با دراختیار داشتن ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار اراضی کشاورزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان واجدشرایط محصولات مختلفی اعم از گندم، جو، کلزا و... را تولید می‌کند.

در مزرعه پرورش شترمرغ واقع در ناحیه خانلق نیز بالغ بر ۴۲۰ قطعه شترمرغ وجود دارد که در کنار آن ۳۰۰ کندوی زنبور عسل، دامپروری و زراعت و غیره نیز فرصتی را برای اشتغال مددجویان رأی باز فراهم آورده است.

ناحیه آراد با مساحت  ۳۰۰ هکتار هم‌اکنون شرایط پرورش ۶ هزار و ۶۰۰ راس گوسفند را آماده ساخته است.

ناحیه زلف‌آباد به عنوان دیگر مکان مورد بازدید با حدود ۵۰۰ هکتار به کشت یونجه، جو، گندم و همچنین پرورش ماهی و دام اختصاص یافته است. همچنین باغ پسته اشتهازان وابسته به بنیاد تعاون زندانیان بالغ بر ۴۲۰ هکتار را زیرکشت این محصول برده که در آن ۱۳۵ مددجو مشغول به کار هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha