راه‌اندازی مدرسه مهارت‌آموزی در زندان‌های استان سمنان

مدیرکل زندانهای استان سمنان در نشست هماهنگی کیفیت‌بخشی به آموزش از راه دور زندانیان خبر داد و گفت: استان سمنان می‌تواند با ایجاد و راه‌اندازی مدرسه‌ی مهارت‌آموزی، پیشرو و ابداع‌کننده‌ی روش‌های نوین آموزشی و پرورشی در زندانها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندانها استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش سمنان به پاس سال‌ها تلاش و مشارکت در امور آموزشی و تربیتی زندانها، گفت: یک زندانی محصول دستگاه قضایی نیست؛ بلکه تابع علت و معلول‌هایی وارد این مکان شده و وظیفه‌ی همه‌ی ماست تا در زندان کاری را انجام دهیم که از بازگشت مجدد آن‌ها جلوگیری کنیم.
کهربایی در ادامه با اشاره به تجربیات ارزنده وزیری و نگاه ویژه به امور زندانیان، افزود: استان سمنان می‌تواند با ایجاد و راه‌اندازی مدرسه‌ی مهارت‌آموزی، پیشرو و ابداع‌کننده‌ی روش‌های نوین آموزشی و پرورشی در زندان‌ها باشد.
مدیرکل زندانهای استان سمنان با بیان اینکه از امروز می‌توانیم فصل نو و تازه‌ای را در آموزش و پرورش و امور زندان‌های استان داشته باشیم، عنوان کرد: معتقدیم معلمان آموزش و پرورش از بهترین‌ها هستند و بهترین‌ها را برای بهترین‌ها انتخاب خواهند کرد.

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان فرآیند تعلیم و تربیت را فرآیندی ساری و جاری در جامعه، عنوان کرد و افزود: این فرآیند شامل همه‌ی اقشار جامعه می‌شود و بی‌توجهی به این موضوع، ضربات جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌کند.
وزیری در ادامه خاطر نشان کرد: فرآیند تربیت خانوادگی، آموزش و پرورش و شرایط اجتماعی این سرنوشت را برای این دست از نوجوانان رقم زده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه هم مسئولیت تربیتی و هم مسئولیت اجتماعی داریم، تأکید کرد: زندانیان، لازم‌التعلیم و لازم‌التوجه هستند و در راستای سوادآموزی آن‌ها بایست مدرسه‌ مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی را در قالب هنرستان کار و دانش؛ هرچند به صورت از راه دور باشد در زندان‌ها راه‌اندازی کنیم.
وزیری در ادامه‌ی سخنانش با توجه به تأمین نیروی انسانی، اظهار داشت: برای اجرایی‌شدن این موضوع می‌توانیم از ظرفیت خیرین آموزشی و بازنشستگان کمک بگیریم یا حتی از خود زندانیان که افراد تحصیل‌کرده هستند، بهره ‌گیریم.
وی با اشاره به مناسب‌بودن طرح جامع، تأکید کرد: به زندان کد آموزش اختصاص داده شود و با مشارکت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان، دفتر سوادآموزی نیز در زندان راه‌ندازی شود.
وزیری هم‌چنین با اشاره به حضور بانوان دارای فرزند زیر سه سال در زندان‌ها پیشنهاد داد تا با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی، کودکستانی در بند نسوان، ایجاد و از ظرفیت خودِ بانوان زندانی در این بخش استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان امور زندان‌ها خواست تا با شناسایی دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و در سن تحصیل نسبت به راه‌اندازی کانون اصلاح و تربیت اقدام کنند.
وزیری در پایان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان سمنان، آمادگی برپایی نمایشگاهی از آثار هنری و دست‌سازه‌های زندانیان را با هدف کارآفرینی و پرورش خلاقیت آن‌ها دارد.


انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha