همایش ملی «روز مازندران» در زندان‌های استان برگزار شد

همایش ملی «روز مازندران» با حضور اکثریت زندانیان و دعوت از هنرمندان و اساتید دانشگاه در زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های مازندران، بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی و تشکیل حکومت شیعی در مازندران در ۱۴ آبان سال ۲۴۳ شمسی مطابق با عید سعید فطر ۲۵۰ هجری قمری رخ داد که به این جهت نیز ۱۴ آبان به عنوان روز مازندران نامگذاری شده است.
با آغاز حکومت علویان در مازندران، رفته رفته پیوند عمیقی بین مردم طبرستان و اهل بیت پیامبر اسلام ایجاد شد که هنوز هم ادامه دارد.
استادی مدیرکل زندان های مازندران روز ۱۴ آبان را روز تجلی هویت ملی مردم مازندران دانست، روزی که مردم مازندران داوطلبانه و با آغوش باز دین اسلام را پذیرفتند و تشیّع را به سراسر ایران انتقال دادند.
استادی ادامه داد: گرامیداشت هفته مازندران در راستای انتقال آداب و سنن و باورهای شیعی مازندران به نسل های بعد از ۱۳ آبان تا ۲۰ آبان در سراسر استان برگزار و همچنین این آئین در زندان ها هم جای خود را بین زندانیان پیدا کرده و با دعوت از هنرمندان و اساتید دانشگاه به اجرا در می آید.
مدیرکل زندان های مازندران راهبرد اصلی برگزاری این مراسم در زندانها را ترویج فرهنگ مازندران و برگزاری جشن و سرور، نشاط و شادابی و اجرای برنامه پیک امید بین زندانیان دانست.
ماندگاری این هفته به برنامه ریزی برنامه های فرهنگی و نقش‌آفرینی حداکثری مردم وابسته است تا این هویت دینی و بومی به نحو عالی حفظ و گرامی داشته شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha