آزادی 91 زندانی در بازدید رئیس‌کل دادگستری مازندران از زندان بابل

رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از زندان بابل مقدمات آزادی 91 نفر از زندانیان واجد شرایط را فراهم و به 320 زندانی دیگر نیز مرخصی اعطا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان به همراه معاونین و 12نفر از مسئولین قضایی استان و قضات دادگستری شهرستان بابل از زندان این شهر بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان در نماز خانه زندان با 120نفر به مدت 2 ساعت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بازدید از سوی دادستان‌ شهرستان بابل به 320 نفر از زندانیان واجد شرایط مرخصی داده شد .

در این بازدید رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به فعال کردن شورای طبقه بندی و بررسی پرونده قضایی زندانیانی که شرایط عفو و بخشودگی داشتند، گفت: با ارسال پرونده این زندانیان به کمیسیون و پس از بررسی توسط ریاست قوه قضائیه و پیشنهاد به مقام معظم رهبری 300 زندانی که شرایط عفو و بخشش رهبری را داشتند بطور کامل آزاد و برخی هم مشمول تخفیف مجازات شدند.

وی افزود: ثمره این بازدیدها کاهش جمعیت کیفری و بررسی مشکلات زندانیان است تا با استفاده از ارفاقات قانونی بستر را برای آزادی یا مرخصی مددجویان فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: افرادی که به مرخصی اعزام می شود باید از مرخصی به عنوان یک فرصت در جهت تحکیم بنیان خانواده و رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی بهره ببرند و در زمان مقرر به زندان برگردند و در صورت غیبت این فرصت را از خودشان سلب خواهند کرد.

در ادامه از کارکنان زندان بابل که با پیگیری های مستمر و خالصانه در نهادینه سازی فرهنگ معنوی صلح و سازش در جامعه و کاهش جمعیت کیفری زندان و تحقق اهداف قوه قضاییه و سازمان زندانها نقش سازنده ایفا نمودند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha