هم‌اکنون ۷۰ درصد زندانیان تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی قرار دارند

 شورای فرهنگی و بهره‌وری تربیتی زندان مرکزی شیراز با حضور مسئولین و کارشناسان فرهنگی، روحانیون و شاغل در اندرزگاه ها، روسای اندرزگاه‌ها به ریاست مدیر زندان عادل آباد شیراز برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، روح اله رضایی دانا در این نشست که هر ماهه برگزار می شود، با بیان اینکه بواسطه برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شاهد توسعه برنامه‌های فرهنگی از پوشش ۵۵ درصدی جامعه هدف در آغاز سال جاری به ۷۰ درصد در حال حاضر رسیده‌ایم گفت: همه باید تلاش کنند تا در پایان سال جاری، زندانیان تحت پوشش برنامه‌های موثر و مستقیم فرهنگی و تربیتی و آموزشی زندان به ۸۵ درصد کل جمعیت کیفری زندان برسد.
وی کسب عنوان برتر و اول زندان مرکزی شیراز در مسابقات قرآنی زندانیان ندامتگاه‌های استان فارس را به سبب تمرکز ویژه بر طرح‌های موثر در اندرزگاه قرآنی زندان دانست و افزود: این طرح موفق باید در اندرزگاه سبز جوانان و اندرزگاه کوشش ، به شکل بهتری اجرایی شود.
مدیر زندان مرکزی شیراز با تاکید بر اینکه روسای اندرزگاه‌ها باید در تقویت توسعه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در اندرزگاه‌های خودشان مسئول پیگیر و پاسخگو باشند گفت: از ظرفیت روحانیون اندرزگاه‌ها در این حوزه به صورت کارشناسی کیفی و فراگیرتر استفاده شود و عملکردها در حوزه فرهنگی تربیتی، توسط سرپرست مجتمع فرهنگی زندان مستمراً بصورت کارشناسی پایش شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه از ظرفیت و استعداد زندانیان در فعالیت‌های داخلی این عرصه باید استفاده حداکثری تحت نظارت شود گفت: سهم مهمی از پوشش فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی زندان وابسته به فعالیت سیمای عادل آباد است، مسئول سیمای عادل آباد تحت نظارت شورای نظارتی باید در غنای برنامه‌های تولیدی و تامینی کوشش نموده و متناسب با نیازهای اصلاحی و تربیتی، کنداکتور قوی و پاسخگو به نیازهای زندانیان و تیم زندانبانی برای غنی سازی اوقات فراغت زندانیان بسته و عملیاتی نماید.
گفتنی است در ادامه این نشست، مسئول مجتمع فرهنگی زندان گزارشی از اقدامات هفت ماهه گذشته از سال جاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی،آموزشی،پرورشی،ورزشی،تربیتی،عقیدتی،هنری و.. را ارائه کرد، و از همکاری روسای اندرزگاه و کارشناسان بخش‌های مختلف با فرهنگی زندان تقدیر و بر ضربات آن تاکید نمود. همچنین معاونین زندان و روسای اندرزگاه‌ها، جمعی از کارشناسان و روحانیون شاغل فرهنگی نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در خاتمه این نشست با ۱۵ مصوبه بکار خود پایان داد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha