نشست مشترک اداره‌کل زندان‌های استان مازندران با نهضت‌ سوادآموزی

در نشست مشترک اداره کل زندان های مازندران و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش، راهکار استفاده از تمام ظرفیتها جهت توسعه سوادآموزی در زندانها و ریشه کنی بی سوادی زندانیان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، نشست مشترک مدیران و کارشناسان اداره کل زندان های مازندران و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان به میزبانی اداره زندان بابل برگزار شد.

ابوطالب عابدی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان مازندران در این نشست به برنامه های اصلاحی و تربیتی سازمان زندان ها اشاره کرد و گفت: بر اساس تقویم اجرایی فرهنگی و تربیتی، دوره های آموزشی متعددی برای زندانیان در نظر گرفته شده که یکی از مهم ترین دوره آموزشی، دوره نهضت سوادآموزی است.

عابدی ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان فرهنگی زندان های استان بیان کرد: زندان های استان در حوزه سوادآموزی رتبه هفتم کشور را داراست و انتظار می رود با تلاش و پشتکار نسبت به ارتقاء وضعیت همت گمارده شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان به چالش ها و موانع حوزه نهضت سوادآموزی اشاره و گفت: عدم استقبال زندانیان جهت شرکت در کلاس ها، زمان بر بودن بروکراسی اداری، قابل پیش بینی نبودن زمان دقیق آزادی زندانیان، عدم مراجعه زندانیان آزاد شده به حوزه های آموزشی جهت تکمیل دوره ها بخشی از این چالش هاست.

حسن تقی پور، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت علم و دانش اندوزی در دین مبین اسلام، از اهتمام جدی این نهاد برای ریشه کنی بی سوادی در زندان های مازندران خبر داد.

تقی پور اقدامات انجام شده در نهضت سوادآموزی را از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون قابل توجه خواند و اظهارداشت: سفارش دین مبین اسلام در خصوص جایگاه علم و به دنبال آن سیاست های حکومتی سبب شده تا میزان افراد بی سواد در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و شاهد رشد چشمگیر سطح سواد و دانایی در کشور باشیم.

وی گفت: از نقش سوادآموزی در کاهش آمار بزهکاری نمی توان غافل شد، چرا که بر اساس آمار متخذه حدود 80 درصد افرادی که به عنوان متشاکی در مراکز انتظامی احضار می شوند از تحصیلات سطح پایینی برخوردارند و این آمار مبین آن است که علم و دانایی در کاهش ارتکاب جرائم ارتباط مستقیم دارد .

در این جلسه مشترک، کارشناسان در خصوص مشکلات، موانع و پیش بینی راهکارهای لازم در جهت ارتقاء وضعیت سوادآموزی در زندان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha