«من خودم یک سبکم» کتابی که در دوران حبس نوشته شد

"من خودم یک سبکم" ، روایتی است داستان گونه از زندگی شخصی و عبرت های یک زندانی در همدان، که به قلم خود و در دوران حبس نوشته شد.

عصر همدان: مدتی بود که به جرم مشارکت در جرایمی به مانند سرقت، ساخت مشروبات الکی و تخریب در زندان همدان به سر می برد. متوجه اشتباهات و اعمال مجرمانه خود شده بود، اما دیگر کاری از دستش بر نمی آمد، زندان را تاوان خطاهایش می دانست.

از در و دیوار به هم بسته زندان خسته شده بوده، نمی دانست چه تصمیمی باید بگیرد.کم کم مسوولان زندان که رویه اصلاح زندانیان جز اولویت های کاریشان است به سراغش آمدند، با او نیز به مانند زندانیان دیگر به صحبت نشسته تا با روند اصلاح اخلاق، رفتار و کردارش زمینه های بازگشت به اجتماع را در درونش زنده کنند.

این زندانی همدانی در برنامه های فرهنگی حضور یافت به ویژه در فعالیت های کتابخانه زندان، کتابخوان حرفه ای هم شد و بعد جرقه نوشتن کتاب در ذهنش زده شد.چرا او ننویسد؟!

مسوولان زندان که از شوق و ذوق او برای نوشتن مطلع بودند او را در رسیدن به مقصود راهنمایی و تشویق کردند. نوشت و پاره کرد و باز نوشت و پاره کرد تا شد آن چیزی که باید می نوشت؛ «من خودم یک سبکم» نام کتاب این زندانی همدانی است.

او که اکنون کتابدار کتابخانه زندان است، محتویات کتاب رمان گونه اش را به داستان زندگی خود و عبرت هایش اختصاص داده است تا با همکاری و حمایت واحد فرهنگی اداره کل زندان های همدان به عنوان یک کتاب در حوزه اجتماعی به چاپ برسد.

او در حال حاضر آزاده شده و بر عنصر نوشتن به عنوان ایجاد کننده امید در انسان ها اعتقاد دارد. می گوید؛ نوشتن روح و روان آدمی را سرزنده و شاداب می کند و آدمی را با تحقیق و درک صحیح از اطراف خودبه ارایه راهکاری برای برون رفت از مشکلات هدایت می کند.

او درباره احساسات خود عنوان می کند: باید نوشت تا زنده ماند و این کتاب را که حاصل روزهای سخت زندان است برای آرام کردن وضعیت روحی و نجواهای ذهنی خودم نوشتم.

این رها یافته از زندان ادامه می دهد: صادقانه بگویم تا قبل از ورود به زندان نه اهل کتاب بودم، نه مطالعه، اما به مدد حضور در برنامه های فرهنگی و تربیتی، فعالیت در کتابخانه، عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی در من زنده شد.

او افزود: با دانستن و بالا بردن اطلاعات خود و بعد نوشتن کتاب، نمی دانم حبس چگونه بر من گذشت و من چگونه نویسنده شدم. کتاب «من خودم یک سبکم» در ۳۰۷ صفحه و دو فصل تدوین شده و اعتبار چاپ نخست آن برای دو هزار نسخه تامین شده است.

انتهای پیام/

http://asrehamedan.ir/%D9%85%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A8%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D8%A8%D8%B3/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha