سفر معاون کارآفرینی و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور به لرستان

جبار باقری معاون کارآفرینی و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور به منظور افتتاح چند پروژه و بازدید از روند اشتغال در زندان‌های استان، وارد لرستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، جبار باقری در بدو ورود خود به استان لرستان، به همراه مدیر کل زندان‌های لرستان، مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان لرستان و معاون سلامت زندان‌های استان با حجت الإسلام شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الإسلام والمسلمین شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در این دیدار ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه گفت: اشتغال در زندان بایست به‌گونه‌ای باشد که در خارج از زندان هم برای زندانیان مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در لرستان عنوان کرد: ظرفیت‌های اشتغال در لرستان باید شناخته شوند و با مکانیزه شدن کشاورزی و دامپروری می‌شود بخش زیادی از بیکاری در استان لرستان را برطرف کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: توجه به اشتغال موجبات تأمین معیشت زندانی، تأمین امنیت در زندان، آرامش خاطر زندانیان و همچنین زمینه برای بازسازگاری اجتماعی آنان را نیز فراهم می‌کند.

رئیس شورای قضایی استان با تشکر و تقدیر از رشد اشتغال در زندان‌های لرستان، نگاه ویژه و همچنین پیشرفت بیش از پیش در این زمینه در زندان‌های استان را خواستار شد.

جبار باقری معاون کارآفرینی و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور در این دیدار گزارشی از اقدامات این بنیاد را ارائه داد و افزود: در لرستان، با مدیریت و تدبیر آقای کشوری مدیرکل زندان‌های لرستان و آقای شکوری مدیر بنیاد تعاون زندانیان لرستان، پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده که انتظار می‌رود این روند رو به رشد ادامه یابد.

سفر معاون اشتغال و کارآفرینی بنیاد تعاون زندانیان کشور به لرستان

وی اظهار داشت: استان لرستان از بهترین استان‌های کشور در میزان پرداخت دستمزد به زندانیان بابت فعالیت های اشتغال است.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در این دیدار ضمن تشکر از همکاری‌ها و تعامل رئیس کل دادگستری استان با مجموعه زندان‌های استان عنوان داشت: دستورات رئیس کل دادگستری استان در زمینه اشتغال پیگیری شده و در زمینه ثبت فعالیت‌های اشتغال در سامانه دولت، ثبت صد در صدی انجام شده که منتج به تقدیر استاندار از مجموعه زندان‌های استان گردیده است.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان در تبیین فعالیت‌های اشتغال در زندان‌های لرستان اظهار داشت: اشتغال زندان‌ها از ۱۴ درصد در سال ۹۸ به ۶۲ درصد در سال گذشته رسیده و بابت این فعالیت‌ها ۱۳ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان پرداخت شده است.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha