گسترش تعاملات سازنده و هم‌افزایی بین اداره‌کل زندان‌ها و جهاد دانشگاهی استان لرستان

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با جهاددانشگاهی استان گفت: تعامل سازمان زندان‌ها و جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های لرستان، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان در دیدار با فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی لرستان اظهار کرد: سازمان زندان‌ها یک سازمان حاکمیتی است که نقش و فعالیت آن در بازپروری زندانیان نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تفاوت زندانبانی در جمهوری اسلامی ایران و دیگر نظام‌های حاکمیتی افزود: در مدیریت سازمان زندان‌ها کلام بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شود» نصب‌العین قرار داده می‌شود.

کشوری با بیان اینکه برای تحقق اهداف زندانبانی اسلامی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی فاکتورهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنان توانمندسازی زندانیان است، اضافه کرد: جهاددانشگاهی لرستان با داشتن ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی می‌تواند ورود علمی به موضوعات زندانیان داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان با اشاره به اینکه در راستای توانمندسازی زندانیان کارهای خوبی در سطح استان لرستان انجام شده است، بیان کرد: در سال ۹۸ میزان ۱۴ درصد زندانیان در حوزه اشتغال مشغول به کار بوده و ۳۵۰ میلیون تومان دستمزد دریافت کرده‌اند این در حالی است که در حال حاضر ۶۲ درصد زندانیان در صنایع مختلف مشغول به کار هستند و تاکنون ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی زندانیان که جهاددانشگاهی نیز در آن نقش دارد سبب کاهش انگیزه ارتکاب به جرم و نرخ بازگشت مجدد زندانیان به زندان شده است، اضافه کرد: در سال گذشته زندانیان لرستان در ۳۲ رشته دوره‌های مهارتی را طی کردند.

کشوری با اشاره به اینکه تمرکز دوره‌های آموزشی در زندان‌های لرستان در چند رشته از جمله فرش‌بافی، چوب و پرورش زنبور عسل است، گفت: بزرگ‌ترین کارگاه تولید فرش دستبافت زندان‌های کشور در استان لرستان فعالیت می‌کند.

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به تفاهم‌نامه این سازمان با جهاددانشگاهی این استان بیان کرد: تعامل سازمان زندان‌ها و جهاددانشگاهی لرستان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای گسترش پیدا می‌کند.

وی در خاتمه گفت: در فرایند رسیدگی به پرونده‌های منجر به صلح و سازش در زندان‌های لرستان از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۱۴ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha