رهایی از قصاص به عشق امام حسین(ع) در استان لرستان

مراسم صلح و سازش و رهایی یک زندانی از قصاص، با حضور بزرگان ایلات و طوایف لرستانی و همچنین مسئولان ارشد قضایی و اجرایی استان لرستان در مسجد آیت الله مدنی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، یک زندانی محکوم به قصاص، با تلاش هیئت صلح و سازش و پیگیری‌های مستمر اداره کل زندان‌های استان لرستان و به لطف حضرت اباعبدالله الحسین، از قصاص رهایی یافت.

شاهون‌وند دادستان مرکز استان در این مراسم گفت: صلح و سازش به لحاظ حقوقی، قانونی و قضایی آثار بسیار مطلوبی بر جامعه دارد و مجموعه قضایی استان به جد از بحث صلح و سازش و ایجاد همبستگی بین ایلات و طوایف حمایت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: البته مجرمان بدانند که دستگاه قضایی در خصوص جرم‌هایی که جنبه جنایت دارند و نظم و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند کوتاهی نخواهد کرد و از خط قرمز خود در مورد این جرائم عدول نمی‌کند.

رهایی از قصاص، به عشق امام حسین (ع) در لرستان

شاهون‌وند از خداوند منان برای خانواده داغدار صبر مسئلت کرد و از عمل خیرخواهانه آنان تقدیر و تشکر نمود.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور بزرگان و سران طوایف استان گفت: باعث افتخار است که در جمع این بزرگان حضور دارم و در مقابل منش و بزرگی و بخشش مردم عزیزم سر تعظیم فرود می‌آورم.


رهایی از قصاص، به عشق امام حسین (ع) در لرستان
وی افزود: ایجاد شوراهای حل اختلاف در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشان دهنده اهمیت و نقش پررنگ جایگاه بزرگان طوایف و اقوام توجه ویژه حاکمیت اسلامی به آنان است.

مدیر کل زندان‌های لرستان تصریح کرد: در کشور عزیز ما لرستان را به نام اقوام، طوایف و ایلاتی می‌شناسند که با منش بزرگ و رفتار کریمانه خود در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت می‌کنند و همچنین در مقابل تهدیدهای نظامی دشمنان مقتدرانه قد علم می‌کنند.

وی با اشاره به نیت خیر بزرگان طوایف در برقراری صلح و سازش اذعان کرد: شما خیّر امنیت ساز هستید و با تلاش در برقراری امنیت، این تلاش شما در راستای بهبود شرایط اقتصادی نیز مؤثر خواهد بود.

رهایی از قصاص، به عشق امام حسین (ع) در لرستان
کشوری گفت: در زمینه آزادی زندانیان بدهکار مالی و پرونده‌های منجر به صلح و سازش در استان لرستان کاری بزرگ و کم نظیر انجام شده. از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ پرونده و از سال ۹۸ تا کنون بیش از ۱۰۰ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

عضو شورای قضایی استان اضافه کرد: دستگاه قضایی در پرونده‌هایی که منشأ جنایت دارند و یا احساسات مردم را جریحه‌دار کرده و برهم زننده نظم و امنیت جامعه بوده‌اند، برای صلح و سازش ورود نمی‌کند و اشد مجازات را برای این مجرمین در نظر خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانانی که عرایض بنده را می‌شنوند بدانند که به‌سر بردن حتی یک روز در زندان سخت و طاقت فرساست و ما نباید به‌خاطر یک لحظه عصبانیت زودگذر و پرخاشگری کاری کنیم که یک عمر پشیمان شده و چندین خانواده را داغدار کنیم.

عباس عربی، پرچمدار صلح و سازش نیز در این مراسم ضمن اشاره به روایات متعدد در خصوص عفو و گذشت، این بخشش را شاد کردن دل تعدادی از مؤمنان دانست و گفت: ادخال سرور در قلب مؤمنین سنت حسنه‌ای است که در روایات از آن به عنوان افضل اعمال یاد شده است.

وی همچنین از بزرگان طوایف بخاطر حضور در این مراسم تشکر کرد و افزود: بنده افتخار خدمتگزاری به مردم را وظیفه خود می‌دانم و خادم مردم عزیز کشورم هستم.

در پایان این جلسه، خانواده مقتول به حرمت خون امام حسین، زندانی محکوم به قصاص را بخشیدند و از اجرای حکم صرف نظر نمودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha