زندانیان دارای مهارت به عنوان مربی مشارکتی در زندان‌ها به کارگیری می‌شوند

مسلم ایزدی ضمن تبریک هفته ملی مهارت و روز کار آفرینی، گفت: ۱۷۴ زندانی به مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت راه یافتند که از این تعداد ۱۱۹ نفر در ۶ رشته پیرایشگری، خیاطی، معرق چوب، چرمینه دوزی، جوشکاری و برق ساختمان با هم به رقابت می پردازند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، وی افزود: افراد حائز رتبه های برتر علاوه بر برخورداری از مشوق‌های سازمان زندان‌ها، گواهی و کارت مربیگری دریافت خواهند نمود و بعنوان مربی مشارکتی در دوره‌هایی که فنی حرفه‌ای در زندان‌ها برگزار می‌کنند فعالیت میکنند.

ایزدی خاطرنشان ساخت: این زندانیان در مراکزی که زندان‌ها و بنیاد تعاون راه‌اندازی نموده‌اند به اشتغال مشغول می‌شوند و پس از آزادی نیز از خدمات مرکز خدمات اجتماعی برخوردار خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل فنی حرفه‌ای فارس افزود: توجه به آسیب‌های اجتماعی و رفع این آسیب‌ها در دستور کار است و زندانیان و خانواده‌های آنها در اولویتند زیرا معتقدیم که اگر زندانی از مهارت‌های لازم برخوردار و کسب درآمد شرافتمندانه را دارا باشد، پس از آزادی مجدد مرتکب جرم نخواهند شد.

وی گفت:اگر سرمایه‌گذاری توسعه فنی حرفه‌ای و گفتمان سازی مهارت آموزی در جامعه ترویج یابد، قطعاً بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس در خاتمه گفت: در چهارماه‌های گذشته از سال جاری ۱۹۶ دوره آموزش فنی حرفه‌ای در ۳۶ رشته توسط مربیان اداره کل فنی حرفه‌ای و استفاده از زندانیان مجرب بعنوان مربی مشارکتی؛ در زندان‌های استان برگزار شده است

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha