قرار گرفتن زندانیان فراگیر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت برخورداری از تسهیلات پس از آزادی

محسن انصاری در گفتگو با خبر سیمای مرکز فارس گفت: از آنجا که یکی از علل ارتکاب جرم، بیکاری و نداشتن حرفه و مهارت مفید نیز از شناسایی شده، آموزش فنی و حرفه‌ای به زندانیان بعنوان یک اولویت سازمانی و در راستای سند تحول قضایی در دستور کار است و در قالب برگزاری دوره‌های آموزش فنی حرفه‌ای با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در تمام زندان‌ها به اجرا گذاشته‌ می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، وی افزود: دومین مرحله مسابقات آزاد مهارت زندانیان استان فارس از جمله برنامه‌های ابلاغی کشوری است که با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای زندانیان در حوزه فنی و مهارتی انجام می پذیرد.

محسن انصاری تصریح داشت: در مرحله شهرستانی مسابقات ۴۶۰ زندانی با هم به رقابت پرداختند که ۱۱۹ زندانی در ۶ رشته در مرحله استانی در حال رقابت هستند که از تعداد ۹ نفر زندانیان نسوان هستند و استقبال زندانیان از این مسابقات نسبت به سال گذشته رشد ۴٠درصدی داشته است.

این مقام مسئول زندان های فارس افزود: امروز ۲۱ زندانی برگزیده و معرفی خواهند شد که از تسهیلات حقوقی ، تشویق‌های مادی برخوردار می‌شوند و این تشویق و ترغیب دیگر زندانیان را بدنبال دارد.

وی افزود: این زندانیان پس از آزادی نیز در اولویت برخورداری از تسهیلات مرکز خدمات اجتماعی اداره کل زندان‌های در خصوص دریافت وام و اقدامات منجر به خود اشتغالی خواهند بود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس در خاتمه افزود:شرکت در این مسابقات برای تمام زندانی با هر جرمی بصورت خودجوش مجاز بوده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha