راه‌اندازی اندرزگاه معراج در زندان بیرجند

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به‌ ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگی دینی و قرآنی گفت: اگر بافت جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن کریم و مباحث دینی ارتباط داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد. اکنون زیرساخت اندرزگاه معراج در زندان مرکزی انجام شده که هدف از راه‌اندازی آن، نشر معارف دینی و روان‌شناسی اسلامی برای زندانیان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان‌جنوبی، «علی عبدی» مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی، امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: مجموعه زندان نهادی وابسته به قوه قضائیه است که دو مأموریت مهم را انجام می‌دهد و برابر وظایف ذاتی نگهداری زندانیان و دیگری بازپروی و بازاجتماعی کردن زندانیان در دوران محکومیت را بر عهده دارد تا فردی سالم به جامعه بازگردد.

وی با بیان اینکه در کنار این دو مأموریت مهم مباحث فرهنگی و تربیتی و اشتغال در زندان‌های استان در حال انجام است، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام‌ شده است، اما راه‌های نرفته‌ای هم در این حوزه وجود دارد که باید تلاش شود با تعامل دستگاه‌های فرهنگی و هنری و البته تبلیغات اسلامی اجرایی شود.

وی با اشاره به‌ ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگی دینی و قرآنی یادآور شد: اگر بافت جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن کریم و مباحث دینی ارتباط داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد. اکنون زیرساخت اندرزگاه معراج در زندان مرکزی انجام شده که هدف از راه‌اندازی آن، نشر معارف دینی و روان‌شناسی اسلامی برای زندانیان است.

وی با بیان اینکه با کارهای اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌های استان هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ قاری قرآن در رشته‌های روان‌خوانی، روخوانی و حفظ تربیت شدند، افزود: انواع مسابقات قرآنی، ورزشی و تورهای زیارتی به مکان‌های مقدس در سه ماهه امسال برای زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه انجام شده است.

«عبدی» با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵۰ میلیون تومان اقلام ورزشی برای زندان‌ها خریداری شده است، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲ گروه سرود، تئاتر و تعزیه در سطح زندان‌های استان فعال هستند.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی با تأکید بر تلاش‌های بی‌وقفه در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان، افزایش ۲۲ درصدی اشتغال و افزایش ۱۰ درصدی حرفه آموزی را اعلام کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی با ادارات ذی‌ربط، از برگزاری ۲۰۴ دوره مهارتی با حضور سه هزار و ۱۵۹ زندانی خبر داد و گفت: نگاه سازمان تبلیغات اسلامی به زندان‌های استان باید ویژه باشد تا در ایام خاص شاهد حضور اساتید برجسته کشوری و استانی در زندان‌ها باشیم.

وی با اشاره به صدور کارت صنعتگری برای ۷۲ زندانی بیان کرد: برای اشتغال زندانیان راه‌اندازی کارگاه حوله‌بافی در اندرزگاه زنان، راه‌اندازی کارگاه ریسندگی در بازداشتگاه عمومی، راه‌اندازی کارگاه قالی‌باقی و کارگاه رشته‌بری دنبال شده است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز ضمن تشکر از تعامل و همکاری دوجانبه اداره‌کل زندان‌های استان، آمادگی خود را جهت توسعه فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی قرآن و محافل انس با کلام‌الله وحی، اعزام سخنران و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای زندانیان و خانواده‌های آنان اعلام کرد.

انتهای خبر/

راه‌اندازی اندرزگاه معراج در زندان بیرجند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha