برگزاری جلسه کارگروه اشتغال اردوگاه در دفتر رئیس دادگستری شهرستان کامیاران

در راستای بند ۱۳ مصوبه ستاد ساماندهی زندانیان و ماهش جمعیت کیفری زندانهای استان جلسه کارگروه اشتغال اردوگاه در دفتر رئیس دادگستری شهرستان کامیاران تشکیل گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان ، رئیس اداره کار شهرستان کامیاران از تخصیص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در راستای اشتغال خانواده زندانیان خبر داد.

معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان نیز بیان داشت: اشتغال زندانیان عامل پویایی آنان و خانواده‌هایشان می‌باشد . فرماندار شهرستان نیز در همین راستا به صورت ویژه از این موضوع حمایت کرد.

مدیر کل زندان‌های استان اظهار کرد: سند تحول قضایی به عنوان سند جامع می باشد که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است. اشتغال زندانیان از اولویت‌های پنج گانه ریاست محترم سازمان زندانها بوده و حمایت از خانواده‌های زندانیان به صورت ویژه مد نظر دستگاه قضایی قرار دارد.

وی بر همین اساس بیان داشت: بر اساس محوریت دستگاه قضا در موضوع اشتغال زندانیان در اردوگاه‌ها نباید زندانی بیکار داشته باشیم. بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تکلیف می‌باشد که مکان‌ و امکانات در زندان‌ها جهت توسعه اشتغال زندانیان در اختیار کارآفرینان قرار گیرد.

دادستان شهرستان نیز بیان داشت: تمامی ارفاقات قانونی به زندانیان فعال در زمینه‌های مختلف اشتغال سوق داده می شود.

رئیس دادگستری شهرستان کامیاران نیز تمرکز به یک موضوع در جهت اثربخشی و به نتیجه رسیدن اشتغال زندانیان تاکید داشت و عنوان نمود: تلاش شود که در شهرک‌های صنعتی شهرستان به جهت ساخت سوله و تاسیس کارگاه‌های مربوطه ، زمین مناسب به این موضوع اختصاص داده شود و جلسات بعدی به صورت فراخوان عمومی با حضور همه صاحبان مشاغل ، کارآفرینان و تولید کنندگان شهرستان برگزار گردد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha