کد خبر: 9960
۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
حکایت اتاقک پشت بام

زندانی شدن سرپرست خانواده و آسیب‌های اجتماعی‌اش باعث شده است زنی جوان در بیرجند با چهار فرزندش در یک اتاقک بدون وجود وسیله سرمایشی روزگار بگذرانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، هوا به شدت گرم است، گرمای این روزهای بیرجند امان همه را بریده گاهی دمای هوا تا مرز 42 درجه می تازد. به روال هر هفته، به اتفاق مدیرکل زندان ها و هیأت همراه، راهی منزل زندانی و سرکشی از خانواده زندانی می شویم، برنامه ریزی از قبل انجام شده است، مقصد یکی از روستای حاشیه شهر بیرجند است، کوچه پس کوچه های این روستا که اخیرا رنگ و بوی شهر به خود گرفته است را می پیماییم ، به یک ساختمان شیک و مجلل می رسیم، پسربچه ای مقابل درب منزل منتظر ما هست، در قامت بچگانه اش خوش آمد بزرگوارنه ای به ما می گوید، پله ها را طی می کنیم، طبقه اول، دوم، سوم ، در ایستگاه پله یخچالی مسیر تردد را سخت کرده است. به پشت بام رسیدیم ، ظاهرا همین اتاقک پشت بام محل زندگی خانواده زندانی و 4 فرزند خردسالش هست

وارد اتاقک 15 متری می شویم اتاقک هم محل زندگی است و هم آشپزخانه، زن جوان دلی پر ازاندوه دارد، از روزهای سخت زندگیش می گوید: از روزی که همسرش وارد زندان شده که همه (خانواده، دوست، آشنا، همسایه و...) از آن ها فاصله گرفته اند،

وی می گوید: با چهار فرزندم تنها ماندم، بارها به کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه کردم اما به دلیل این که در دهک بالا بودم از پوشش این نهاد هم محروم شدم.

زن 39 ساله ادامه می دهد: قبل از زندانی شدن، شوهرم با بردارش معامله ماشین انجام می دادند و چون چندین خودرو به نام وی پلاک شده است شاخص دهک ما بالا شده است.

زن با بغضی در گلو عنوان می کند: همین اتاقک پشت بام را به زحمت پیدا کردم،چون چهار فرزند داشتم کسی به من خانه اجاره نمی داد برای همین اتاق 15 متری، 15 میلیون تومن رهن و ماهیانه 800 هزار تومان اجاره پرداخت می کنم.

وی می گوید: نمی دانم از کدام درد این روزهایم بگویم، از بیماری یا فقر؟ کمرم دچار مشکل شده و دیگر نمی توانم کار کنم، سقف اتاقک ایرانیت است بچه هایم در این گرما نابود شدند چون نه کولر دارم نه پنکه .

زن از بیماری فرزندانش می گوید از اینکه به علت فقر نمی تواند آنها را برای معالجه به درمانگاه ببرد و اینکه فقر باعث عفونت ریه فرزندش شده است.

وی از مدیر کل زندان های استان می خواهد شوهرش را به بند باز بیاورند تا سایه اش بالای سر فرزندانش باشد.

مدیر کل زندان های استان در حاشیه این بازید می گوید: با بررسی پرونده قضایی این زندانی، زندانی به تحمل 28 سال حبس محکوم است که با توجه به قوانین، برای انتقال وی به بند باز هنوز میزان حبسی که تحمل کرده به حد نصاب نرسیده است.

علی عبدی وعده داد: برای تحت پوشش قرار دادن این خانواده در کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با مدیر کل این نهاد حمایتی مذاکره خواهیم کرد و برای اشتغال خود زندانی، طوری در زندان برنامه ریزی خواهیم کرد تا با اشتغال داخل زندان کمک خرج زندگی اش باشد.

مدیر کل زندان های استان بر فراهم کردن شرایط اشتغال خانگی(حوله بافی،چرم دوزی،نانوایی و..) برای همسر زندانی توسط انجمن حمایت زندانیان تأکید کرد و افزود: کولر با پنکه در اسرع وقت به این خانواده تحویل خواهد شد.

عبدی با اشاره به مساعدت بیش از 36 میلیارد ریالی خیرین و مردم در سال گذشته به خانواده زندانیان گفت: سه هزار و 23 خانواده زندانی از این کمک های نقدی و غیر نقدی بهره مند شده اند.

همچنین با دستور مدیر کل زندان های استان، کمتر از یک ساعت، پزشک در منزل این خانواده حاضر و سه فرزند وی را معاینه و دارو به صورت رایگان برای کودکان تجویر شد.

شایان ذکراست، سبد حمایتی و هدایایی به فرزندان این زندانی اهداء شد.

انتهای خبر/

حکایت اتاقک پشت بام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha