فاز نخست کارخانه تولید ظروف فلزی آشپزخانه افتتاح شد/ معاون سازمان زندان‌ها: شاهد رشد قابل‌توجه در حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان هستیم

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در مراسم افتتاح فاز نخست کارخانه تولید ظروف فلزی آشپزخانه ویژه زندانیان رأی باز استان تهران اظهار داشت: طی سالی که گذشت 29 درصد در حوزه حرفه‌آموزی و 53 درصد در حوزه اشتغال زندانیان نسبت به سال 1400 رشد داشتیم که نشان از اجرای دقیق برنامه‌های ترسیم شده سازمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، فاز نخست کارخانه تولید «ظروف فلزی آشپزخانه» در شهرک صنعتی پاکدشت ورامین با ظرفیت بکارگیری 140 نفر از زندانیان رأی باز استان توسط گروه صنعتی نبی افتتاح شد که شاغلین در آن، علاوه بر فراگیری حرفه همچنین حقوق و دستمزد طبق قانون وزارت کار دریافت خواهند کرد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در این مراسم اظهار داشت: اشتغال و حرفه‌آموزی جزء اولویت‌های اصلی سازمان زندان‌ها و مورد تأکید ریاست سازمان بوده است بر این مبنا، طی سالی که گذشت، 29 درصد در حوزه حرفه‌آموزی و 53 درصد در حوزه اشتغال زندانیان نسبت به سال 1400 رشد داشتیم که نشان از اجرای دقیق برنامه‌های ترسیم شده است.

محمود ضیائی فرد ادامه داد: بیکاری یکی از عوامل مهم ارتکاب جرم است و خواسته و ناخواسته می‌تواند به سوی ارتکاب جرم و نقض قانون سوق داده شود. از این رو در قبال کم‌کاری برخی نهادهای اجتماعی، سازمان زندان ها با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توانمندسازی، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان، از تکرار جرم در جامعه پیشگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: خانواده زندانیان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و اشتغال زندانیان تأثیر بسزایی در معیشت خانواده هایشان خواهد داشت. ادامه آن حرفه و ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان پس از آزادی نیز از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به زندان جلوگیری می کند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه کمک به اشتغال زندانیان گفت: صاحبان حرف مختلف به کمک سازمان زندان‌ها آمده‌اند و نیکوکاران نیز در مناسبت‌های مختلف برای آزادی زندانیان و همچنین کمک به معیشت خانواده‌های زندانیان می‌شتابند ولی لازم است باحضور بیشتر مردم در امر توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال چه برای زندانی و چه خانواده آنان تلاش کنیم تا شاهد بازگشت زندانی به چرخه جرم نباشیم.

همچنین در ادامه این مراسم، با اهدای لوح تقدیر از تلاش های مدیرکل زندان های استان تهران در راستای توسعه زمینه‌های حرفه آموزی، اشتغال زندانیان و کمک به معیشت خانواده هایشان و همچنین محسن شمس زارع مدیر زندان باز استان تهران تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است این کارخانه توسط گروه صنعتی نبی احداث و راه اندازی شده که با ظرفیت بکارگیری 140 نفر از زندانیان رأی باز و در سه شیفت کاری فعالیت می‌کند و طبق قانون وزارت کار حقوق دریافت می‌کنند. این دسته از زندانیان پس از پایان ساعت کار به خانه خویش بازمی‌گردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha