زندانیان از فرصت حبس برای اصلاح رفتار استفاده کنند

 قاضی سلطانی معاون دادستان مرکز فارس در امور زندان‌ها به همراه زارع دادیار ناظر بر زندان، در بازدید سه ساعته ای، از بخشهای مختلف مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی فارس بازدید کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس ،در این بازدید که با همراهی محمدی مدیر زندان انجام پذیرفت، از بخش‌های مختلف فرهنگی، حرفه آموزی، اشتغال، اندرزگاهی، خدماتی، روانشناسی، درمانگاه و... بازدید شد و مقام قضایی با توضیحات مدیر زندان و مسئولین بخش‌های مختلف در جریان سیاست‌های این موسسه کیفری در اصلاح و تربیت مجرمان قرار گرفت.

قاضی سلطانی در جمع زندانیان زندان پیربنو با بیان اینکه زندان فرصتی است اجباری برای مجرم تا با تامل در خصوص مافات عمل بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه به سبب اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه در خود داشته باشد، افزود: آنچه که مقام قضایی را در اعطای هدفمند تسهیلات و ارفاقات حقوقی به زندانیان واجد شرایط انگیزه می‌بخشد، این است که آثار ندامت از جرم و اصلاح رفتار در مجرمان پدیدار باشد.زندانیان از فرصت حبس برای اصلاح رفتار استفاده کنند

وی با تاکید بر اینکه کاهش هدفمند جمعیت کیفری یک اولویت قضایی است افزود: با هماهنگی مدیریت زندانها در تلاشیم تا افرادی از تسهیلات حقوقی برخوردار شوند که اطمینان بیشتری نسبت به بازگشت آنان به جامعه و عدم ارتکاب جرم پس از آزادی حاصل شده باشد.

گفتنی است در این بازدید ۳ ساعته با زندانیان اندرزگاه مختلف به صورت چهره به چهره دیدار بعمل آمد و با اعطای ارفاقات قضایی به ۳۵ نفر موافقت شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha