حضور مدیرکل زندان‌های استان لرستان در میز خدمت مساجد

به مناسبت هفته قوه قضاییه میز خدمت با حضور مدیر کل زندان‌های استان لرستان در مساجد سطح شهر خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، مدیر کل زندان‌های استان لرستان به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور در دو مسجد امام رضا و حضرت اباالفضل شهر خرم آباد، دیدار چهره به چهره‌ای با مردم شریف خرم آباد داشت و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در دیدار با مرد در مساجد گفت: دستگاه قضایی بواسطه شرح وظایف و تکالیفی که دارد دو محور رضایتمندی مردم و عدالت محوری که در سند تحول قضایی نیز امده است را پیگیری و برای رسیدن به این دو هدف تلاش می‌کند.

وی افزود: فلسفه نظام اسلامی ایجاب میکند که هر فردی به هر دلیلی در زندانها حضور پیدا کرد، مورد تکریم قرار گیرد و این تفاوت عمده نظام حقوقی ایران اسلامی با دیگر نظامهای حقوقی است.

حضور مدیر کل زندان های استان لرستان در میز خدمت مساجد

کشوری اظهار داشت: با همکاری مردم شریف استان، خیرین، نیکوکاران، ستاد دیه و فعالیت‌های مددکاری از سال ۹۸ تا کنون ۱۸۵۰ نفر آزاد شده اند و همچنین انجمن های خانواده زندانیان بیش از ۷۵۰۰ بسته معیشتی در سال ۱۴۰۱ را به خانواده های زندانیان تقدیم کرده اند.

عضو شورای قضایی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مصمم به اجرای برنامه های پیشگیرانه است، گفت: زندان یک ضرورت اجتماعی است؛ چرا که یکسری افراد قانون‌گریز بوده و قانون گذار ناچار به برخورد است.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان مشکلات اقتصادی را ریشه برخی از جرائم دانست و بیان داشت: در شرایط اقتصادی فعلی بحث اشتغال زندانیان یک مبحث بسیار مهم است؛ در همین راستا اجرای برنامه های مهارت آموزی از مهمترین اقدامات در زندان های استان است.‌

وی در پاسخ به درخواست امام جماعت محله دره گرم مبنی بر ارتقاء مبلمان شهری این منطقه، این خواسته را یک مطالبه به حق برشمرد و قول پیگیری این موضوع داد.

اقامه نماز جماعت، دیدار چهره به چهره با مردم و پاسخ به سؤالات ایشان از دیگر برنامه های مدیرکل زندان های لرستان در میز های خدمت مساجد هفته قوه قضائیه بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha