قرارگاه اجتماعی زندان‌های استان قزوین افتتاح شد

در سومین روز از هفته قوه قضائیه و باحضور رئیس کل دادگستری ، مدیرکل زندانها و جمعی از مسؤلین قضایی استان، دفتر قرارگاه اجتماعی زندانیان درمعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، قرارگاه اجتماعی زندان برای نخستین بار در استان قزوین در راستای عملیاتی شدن برنامه‌های سند تحول قضائی، تحت عنوان اصلاح و بازاجتماعی شدن زندانیان و حمایت از خانواده زندانیان افتتاح گردید.

مدیرکل زندانهای استان در آئین افتتاح قرار گاه اجتماعی زندانیان اظهار داشت: در راستای تحقق برنامه های ابلاغی سند توسعه وتحول قضائی با همکاری دادستان عمومی وانقلاب استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، قرارگاه اجتماعی زندان با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های استانی افتتاح و راه‌اندازی ‌شد.

قرارگاه اجتماعی زندانهای استان قزوین افتتاح شد

بهرامی با بیان اینکه با افتتاح این مرکز گامی مؤثر و کارآمد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته می شود؛ اذعان داشت:این قرارگاه با ۱۳ مأموریت و4 کارگروه راه‌اندازی شده است و دادستان‌های حوزه‌های قضائی و رؤسای زندان‌های استان و کانون اصلاح و تربیت نیز از اعضای این کارگروه می باشند.

مدیرکل زندانهای استان به نقش ظرفیت نهادهای اجتماعی مرتبط و مردمی و خیرین در بازاجتماعی شدن زندانیان اشاره کرد و تصریح نمود: در گام اول نهادهای دولتی ومردمی شناسایی گردیده و با تشکیل کمیته های تخصصی و احصاء راهکارهای اجرایی، برنامه های مربوط به توانمندسازی زندانیان و خانواده آنها در دستور کار قرار گرفته است.

قرارگاه اجتماعی زندانهای استان قزوین افتتاح شد

وی در ادامه به کارگروه های مستقر در قرارگاه اشاره نمود و خاطرنشان کرد: کارگروه اشتغال و حرفه آموزی یکی از مهمترین کارگروه های این قرارگاه است وبا شناسایی کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که امکان اشتغال زندانیان را دارند و انعقاد تفاهم نامه با آنها برنامه های شغلی زندانیان و خانواده آنها توسعه می یابد.

مدیرکل زندانهای استان درپایان متذکر شد: آموزش، توانمندسازی و مهارت و حرفه‌آموزی خانواده زندانیان امری ضروری است و نباید از این قشر که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند؛ غافل شد . خانواده زندانی در ارتکاب جرم مقصر نیست، لیکن بیشترین آسیب‌های معیشتی متوجه آن‌ها می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha