جشن فارغ‌التحصیلی ۴۱ زندانی در زندان مرکزی قزوین برگزار شد

جشن فارغ التحصیلی ۴۱ زندانی با حضور مدیران ومسؤلین زندانها و آموزش وپرورش استان در زندان مرکزی قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در آئین دومین جشن فارغ التحصیلی زندانیان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: متاسفانه بیسوادی یکی از دلایل اصلی وقوع جرم در جامعه است و آمارها نشان می دهد افراد باسواد، کمتر مرتکب جرم می شوند.

وی افزود: سواد آموزی و ادامه تحصیل زندانیان در زمان تحمل حبس، آسیبهای اجتماعی را کاهش داده و مسیر زندگی آنها را با بینشی متفاوت از رفتارهای مجرمانه تغییر خواهد داد.

جشن فارغ التحصیلی ۴۱ زندانی در زندان مرکزی قزوین

مدیرکل زندانهای استان قزوین بیان داشت: ادامه تحصیل در زندان یکی از مهم ترین برنامه های دفتر فرهنگی وتربیتی در راستای تقویت سلامت اجتماعی زندانیان است. زندان فرصت مغتنمی است تا زندانیان محروم از نعمت سواد به فراگیری علم و دانش بپردازند.

جشن فارغ التحصیلی ۴۱ زندانی در زندان مرکزی قزوین

مدیرکل زندانهای استان قزوین اذعان داشت: در سال گذشته تمامی زندانیان بی سواد تحت پوشش برنامه های سوادآموزی تا پایان مقطع ابتدایی بوده و ۲۳۳ نفر از زندانیان نیز در مقاطع تحصیلی دوره اول ودوم متوسطه از طریق آموزش های از راه دور و آزمون جامع، مشغول به تحصیل شده اند.

بهرامی در ادامه بیان داشت: با همکاری مدرسه بزرگسالان ایران تکنیک ۱۵۵ زندانی موفق به دریافت کارنامه قبولی در دوره اول ودوم متوسطه گردیده و ۴۱ نفر نیز دیپلم خود را از این مدرسه اخذ نمودند.

مدیرکل زندانهای استان در پایان سخنان خود ازهمکاری ومشارکت مسؤلین آموزش وپرورش استان و مدیر مدرسه آموزش از راه دور ایران تکنیک و همه کسانی که برای اعتلای سطح سواد زندانیان تلاش می کنند؛ تشکر و قدردانی نمود.

در این مراسم ۹ زندانی دیپلم خود را بهمراه کارت هدیه از مدیر کل زندانها و مسؤلین آموزش وپرورش استان دریافت نمودند. همچنین از ۱۰ نفر معلم ومربی شاغل دفتر فرهنگی وتربیتی زندانهای استان با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه، تجلیل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha