تشریح فعالیت‌های اصلاحی‌ زندان‌های اردبیل در برنامه رادیویی

یاسر امجدی، در برنامه رادیویی مرکز صدا و سیمای استان اردبیل با عنوان«دانشق» شرکت کرد و گزارشی از خدمات زندانبانی در حوزه‌های فرهنگی، بهداشت ودرمان، اشتغال و برنامه‌های حمایتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، با هدف تبیین خدمات زندانبانی و آگاه‌سازی از فعالیت انجام یافته در مراکز تامینی و همچنین شفاف‌سازی این اقدامات نزد افکار عمومی، مدیرکل زندان‌های استان در سومین روز از هفته قوه قضاییه در مرکز صداوسیمای اردبیل حضور یافت.

وی در این گفتگو رهیافت‌های تحولی در دوره مدیریت جدید سازمان زندان‌ها اعم از فعالیت‌های بازپرورانه، اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و برنامه‌های حمایتی ویژه خانواده زندانیان نیازمند را گام اساسی در جهت تحقق سیاست حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و بسترسازی برای بازگشت سعادتمندانه زندانی به آغوش جامعه دانست.

امجدی، در خصوص آموزش‌های رسمی و غیررسمی برای مددجویان گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان امکان ادامه تحصیل برای بازماندگان از تحصیل در زندان مهیا شده و واحد فرهنگی زندان با استفاده از ظرفیت ۱۴روحانی همکار و دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه کلاس‌های عقیدتی، قرآنی، مهارت‌های زندگی، اعتقادات و ... را برگزار می‌کند. همچنین مددجویان حسب استعداد و علاقه خود در حوزه‌های تربیت‌بدنی، کتابخانه، امور هنری فعالیت داشته و مقام‌های برتر کشوری از جمله رتبه دوم در زمینه تئاتر، مقام سوم کشوری در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و عناوین متعدد دیگر در مسابقات قرآنی را کسب کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان، در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تمامی مراکز تامینی اردبیل مجهز به واحد بهداری است اظهار داشت: هم‌اکنون۵۲پزشک،پرستارو روانشناس در زندان‌های استان مشغول ارائه خدمات درمانی، ویزیت عمومی و تخصصی، روانپزشکی، مشاوره و دندانپزشکی به صورت کاملا رایگان هستند.

وی توسعه اشتغال در زندان‌ها را رکن اساسی برنامه‌های حمایتی و اصلاحی دانست و عنوان کرد: معتقدیم داشتن درآمد مکفی و امنیت شغلی، رکن اساسی کاهش آسیب‌های اجتماعی و چتر حمایتی برای خانواده‌هاست. هدف اصلی ما ورود مستقیم زندانیان آموزش‌دیده به چرخه کسب و کار بوده و در این ارتباط با جلب مشارکت کارآفرینان و صاحبان صنایع با ایجاد ۴۲کارگاه‌ در داخل زندان و همچنین اعزام زندانیان رأی باز به ۱۱۸کارگاه در بیرون از زندان و توسعه اشتغال نشسته در داخل بندها، توانستیم به همت همکاران تلاشگر مجموعه و حمایت‌های مقامات قضایی، رتبه برتر کشوری را در این حوزه داشته باشیم.

مدیرکل زندان‌های اردبیل ضمن اشاره به خدمات حمایتی اذعان داشت: با نگاه کرامت‎محور نسبت به مددجویان و خانواده آنان و اصل شخصی بودن جرم، برنامه حمایتی را در دو محور زندانیان آزادشده از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج و در حیطه خانواده زندانیان بوسیله انجمن‌های حمایت پیگیری می‌کنیم.

امجدی دراین باره توضیح داد: با جلب مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی در سال گذشته بیش از ۳۶۰۰بسته معیشتی به ارزش ۵میلیارد ریال، ۳۴۸مورد سرکشی به خانواده‌های نیازمند زندانیان، اهدای ۱۰۷قلم لوازم خانگی، ۸۰۰مورد واریز وجوه نقدی به حساب خانواده‌های کم برخوردار، حمایت و مساعدت در خصوص ادامه تحصیل فرزندان زندانیان، ارائه تسهیلات بانکی برای اشتغال خانگی به میزان ۱میلیارد ریال برای ۱۸۶ نفر و ... تنها گوشه‌ای از خدمات حمایتی انجام یافته توسط مجموعه زندان‌های استان است.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرسhttps://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha