857 نفر زندانی واجد شرایط کهگیلویه‌وبویراحمد در سال گذشته مورد عفو قرار گرفتند

منصور بیژنی مدیر کل زندان های استان در برنامه تلویزیونی «گفت و گو» به مناسبت هفته قوه قضائیه به تشریح عملکرد و اقدامات زندان های استان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد، مدیر کل زندان ها گفت: هدف ما بازگشت سالم زندانیان به جامعه است لذا اقدامات تربیتی و اصلاحی با محوریت تعالیم دینی و قرآنی با حضور مربیان برجسته در زندان ها مشهود و ملموس است.

وی گفت: با تعامل و حمایت خوب رئیس کل دادگستری و همکاری و همراهی دیگر مسئولین قضائی در جهت تکریم و توجه به زندانیان و با استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های قانونی به آنان کمک می شود.

بیژنی عنوان کرد: در سال گذشته 857 زندانی واجدالشرایط با بهره مندی از عفو از زندان آزاد شدند.

در سال گذشته 481 نفر زندانی واجدالشرایط مورد عفو قرار گرفتند

وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: با کمک خیرین و نیکوکاران و مساعدت ستاد دیه و اخذ شکایت شکات از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه سالجاری، ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی آنان قریب به ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

این مقام ارشد زندان های استان در ادامه و بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به طرح های اشتغال زایی و ارتقای توانمندی های زندانیان ادامه داد: ۱۵۵۱ نفر مددجو در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شامل رشته های پرورش زنبور، قارچ، سفال گری، مکانیک، برق ساختمان و ... شرکت کرده اند و مجموعا ۱۰۳۸ نفر موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha