دیدار مدیرکل زندانهای  استان با امام جمعه قزوین

در اولین روز از هفته گرامیداشت قوه قضاییه، مدیرکل زندانهای استان بهمراه رییس کل دادگستری وجمعی از مسولین قضایی با آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین؛ آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه اظهار کرد: همانطور که در حوزه سلامت پیشگیری بهتر از درمان است در قوه قضاییه هم باید اقدامات پیشگیرانه و استفاده از فرصت های آموزشی برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی از طریق ابزارهای متنوع صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مسئولان قوه قضاییه می توانند به صورت مستمر با حضور در نماز جمعه و در سخنرانی های پیش از خطبه ها، تجربیات و اطلاعات خوبی را که کسب کرده اند جهت آگاه سازی در اختیار مردم بگذارند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ عدل در میان مردم نهادینه شود و خود مردم برای تحقق عدالت قیام کنند.

در ادامه علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه قضایی استان با حجم زیاد پرونده ها به صورت طولانی حتی خارج از وقت اداری برای رسیدگی به مشکلات مردم تلاش می کنند تا کار مردم روی زمین نماند و هر کدام از ما در سنگر عدالت سهم خود را به خوبی ایفا کنیم.

دیدار مدیرکل زندانهای  استان با امام جمعه قزوین

شعبانی با بیان اینکه مجموعه قضایی استان در برخی از حوزه ها رتبه های برتر کشور را کسب کرده است، گفت: در برخی از شاخص ها هم نیاز به تلاش بیشتر داریم تا با افزایش اقدامات موثر در کشور مورد توجه قرار بگیریم.

همچنین حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز اظهار کرد: آن چیزی که شهید بهشتی را بهشتی کرد ذوب در ولایت و ذوب در خدمت بودن این شهید والا مقام بود و باید تلاش کنیم تا مثل آن شهید رفتار کنیم .

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در جرایم مختلف شاهد کاهش 2 تا 26 درصدی روبرو بودیم؛ افزود: در زمینه توهین 26 درصد و در پرونده های کثیر الشاکی 93 درصد کاهش داشتیم.

دادستان عمومی وانقلاب قزوین بیان کرد: در سال جاری اشتغال زایی برای زندانیان و خانواده آنان و توجه ویژه به حقوق عامه در اولویت مجموعه قضایی دارد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha