نشست خبری مدیرکل زندان‌های استان لرستان با خبرنگاران و اصحاب رسانه

به مناسبت آغاز هفته قوه‌قضائیه، نشست خبری مدیر کل زندان های استان لرستان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اداره کل زندان های استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان لرستان، عبدالمجید کشوری در نشست خبری با خبرنگاران لرستان که به مناسبت آغاز هفته قوه‌قضائیه در سالن جلسات اداره‌کل زندان‌های لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال پنج اولویت را سازمان‌ زندان‌های کشور به استان‌ها ابلاغ کرد و تلاش های شبانه روزی مجموعه زندان های استان لرستان برای تحقق این اولویت هاست.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان با بیان اینکه در زندان‌های لرستان بر آموزش زندانیان در سه حرفه صنایع چوب، صنایع فرش و پرورش زنبورعسل توجه ویژه می شود، گفت: در این راستا بزرگ‌ترین کارگاه تولید فرش دستبافت در اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی خرم آباد به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع ایجاد شده است.

عضو شورای قضایی لرستان با تأکید براینکه کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست‌های مهم‌ سازمان زندان‌هاست، گفت: ۱۰۲۰ نفر از زندانیان تحت پوشش سامانه پابند الکترونیک قرار گرفتند و در این راستا نسبت به جمعیت کیفری حائز رتبه اول کشور شدیم.

وی در خصوص دادرسی الکترونیکی که به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌های کشور مطرح است، اضافه کرد: ۸۵ درصد دادرسی‌ها در سال گذشته به‌صورت الکترونیکی انجام و ۱۷ کابین دادرسی الکترونیکی در زندان‌های استان ایجاد شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان در ادامه اظهار داشت: با همکاری ستاد دیه، سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، خیرین لرستان و مقیم خارج از استان، تاکنون ۱۸۵۰ نفر از زندانیان مالی آزاد شده و به جامعه بازگشته‌اند.

کشوری در خصوص اشتغال زندانیان لرستان، افزود: اشتغال زندانیان لرستان از ۱۴ درصد در سال ۹۸، به ۶۲ درصد در سال 1401 رسیده؛ میزان دستمزد این تعداد زندانی ۱۳.۲ میلیون تومان بوده و تلاش این است که این میزان دستمزد به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

گفتنی است در این نشست خبرنگاران پس از مطرح کردن سؤالات خود، پاسخ های مدیر کل زندان های استان لرستان را شنیدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha