افتتاح قرارگاه بازاجتماعی زندانیان در هفته قوه قضائیه

مدیرکل زندانهای استان قزوین از افتتاح قرارگاه بازاجتماعی زندانیان در هفته قوه قضائیه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: اصلاح و بازپروری مجرمان محبوس در زندانها ، همواره از جدی ترین دغدغه های سازمان زندان ها و مسئولان قضایی بوده است .

وی افزود: متأسفانه گرایش به تکرار جرم در زندانیان، بیشترین آسیب را بر جامعه تحمیل ساخته و شخصیت فرد مجرم را مستعد کجروی ها و مفسده های مضاعف می نماید. از همین رو هر اندیشه ، رویکرد و اقدامی که بتواند با بازسازی و اصلاح شخصیت و رفتار زندانیان، زمینه ارتکاب مجدد به جرم و جنایت را به حداقل ممکن برساند؛ فوق العاده ارزشمند و ستودنی است .

مدیرکل زندانهای استان متذکر شد: بدون تردید هر رفتار غلطی قابل تغییر است؛ لیکن توجه به روشهای مؤثر درمان و اصلاح رفتار و باز اجتماعی کردن زندانیان در شرایط ویژه زندان و ارائه خدمات و حمایت های مالی، روانی ، خانوادگی و پزشکی و قضائی در بستر فرهنگ و ارزشهای اسلامی ، از بیشترین اهمیت برخوردار است .

این مقام مسؤل بیان داشت: راه اندازی قرارگاه بازاجتماعی زندانیان یکی از راهبردهای سندتوسعه قضایی در زندان هاست. این قرارگاه با طراحی برنامه های اصلاح و تربیت مبتنی بر آموزه های دینی، امکان ارتقاء کیفیت زندگی زندانیان را در زندان فراهم خواهد ساخت.

افتتاح قرارگاه بازاجتماعی زندانیان در هفته قوه قضائیه

بهرامی حمایت از خانواده زندانیان در زمینه های مختلف با ایجاد اشتغال و کمک به معیشت آن ها، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و باز اجتماعی کردن زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها و به تبع آن کاهش آسیب های داخل زندان را ازجمله خدمات وبرنامه های قرارگاه بازاجتماعی زندانیان بر شمرد و خاطرنشان کرد: همه این اقدامات با تشکیل کارگرو های تخصصی وبهره مندی از حمایت های مسئولان استانی، کارشناسان ادارات و موسسات مرتبط با حوزه های قضائی و زندان وسایر ادارات و سازمان های مرتبط و نیز مشاوران متدین و متخصص و متعهد در امر بازپروری و اصلاح رفتار و باز اجتماعی کردن زندانیان محقق خواهد شد.

وی درپایان سخنان خود گفت: این اقدام ارزشمند با تأسی به ماهیت قرارگاه بودن آن جنبه جهادی داشته و رئیس کل دادگستری استان بعنوان فرمانده قرارگاه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بعنوان جانشین قرارگاه و مدیر کل زندان های استان قزوین به عنوان دبیر قرارگاه اجتماعی خدمت خواهند نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha