کتابخانه‌های زندان‌های اردبیل به ۴۶۰۰۰ جلد کتاب مجهز شده‌اند

یکی از خدمات فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان اردبیل، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، در حال حاضر در تمامی ۸مرکز تامینی استان کتابخانه‌های مجهز با سالن مطالعه استاندارد در دسترس تمامی مددجویان علاقه‌مند به مطالعه قرار دارد.

کتابخانه‌ها بصورت مشارکتی و تحت نظر نهاد کتابخانه‌های استان اداره می‌شود. از امتیاز کتابخانه‌های زندان گستردگی و تنوع کتاب و تعدد موضوع و وجود بیش از ۴۶۰۰۰جلد کتاب است که به صورت موضوعی و دیوئی در مخزن کتاب قفسه‌بندی شده و علاوه بر امکان استفاده تمامی زندانیان از سالن مطالعه، کتاب‌ها بصورت امانی نیز به زندانیان تحویل داده می‌شود.

همچنین در تمامی بندها و آسایشگاه سربازان قفسه‌هایی با عنوان« کتابخانه‌های کوچک» تعبیه شده که کتاب آن از مخزن کتابخانه اصلی تامین و بروزرسانی می‌شود.

آیا می‌دانیـد؟

برپایی نمایشگاه‌های کتاب با هدف آشنایی مددجویان با تازه‌های نشر، مسابقات خلاصه‌نویسی کتاب، حمایت از تولیدات قلمی مددجویان با فراهم نمودن زمینه اخذ مجوز و چاپ آثار، مسابقات مقاله نویسی، فعال کردن حلقه‌های مطالعاتی، دعوت از نویسندگان و شعرای مطرح استان جهت معرفی آثار خود در بین مددجویان، از جمله برنامه‌های برگزار شده توسط این واحد می‌باشد.

آیا می‌دانیـد؟

آیا می‌دانیـد؟

آیا می‌دانیـد؟

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مسوولین فرهنگی زندان‌ها نزدیک به ۸۰درصد زندانیان، سربازان و کارکنان عضو کتابخانه بوده و کتاب‌های رمان، کتب انگیزشی و کتاب‌هایی با محتواهای دینی و مذهبی به ترتیب بیشترین آمار مطالعه‌کنندگان را دارد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha