افتتاح واحد «پایش مرکز مراقبت الکترونیکی» زندان‌های آذربایجان شرقی باحضور رئیس سازمان زندان‌ها

واحد «پایش مرکز مراقبت الکترونیکی» زندان‌های آذربایجان شرقی به‌منظور توسعه خدمات الکترونیک به زندانیان بویژه نظارت بر پابندهای الکترونیک آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، همزمان با سفر دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها به آذربایجان شرقی واحد «پایش مرکز مراقبت الکترونیکی» زندان‌های استان به افتتاح رسید.

دکتر محمدی پس از راه‌اندازی این واحد در توضیحاتی گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان زندان‌ها درراستای برنامه‌های تحول و تعالی در قوه قضائیه و بهره‌گیری از تأسیسات نوین کیفری، موضوع توسعه استفاده از پابندهای الکترونیک برای زندانیان واجدشرایط است که شرایطشان در قانون نیز تعریف شده است.

وی افزود: استفاده زندانی از این سامانه باعث می‌شود که شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس برای زندانی و خانواده‌اش باشیم و درعین حال هزینه کمتری به زندان و بالتبع بیت‌المال وارد شود. بنابراین درصدد هستیم که با همکاری مراجع قضایی، از این ظرفیت استفاده حداکثری را ببریم.

خاطرنشان می‌شود که رئیس سازمان زندان‌ها در سفر خود به آذربایجان شرقی درکنار نشست با مقامات قضایی و اجرایی استان و دیدار با خانواده شهدا و کارکنان، قرار است برخی پروژه‌ها را افتتاح کرده و اولویت‌های جاری سازمان را با حضور در زندان‌ها ارزیابی کند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha