گذشت قصاص نفس در شورای حل اختلاف شعبه ۱۴ زندان مرکزی بوشهر

دراجرای اولویت های سازمانی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری با پیگیری انجام گرفته ، رضایت احدی از محکومین به قصاص نفس در زندان مرکزی بوشهر اخذ شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر، این زندانی که مدت ده سال به جرم مشارکت در نزاع دسته جمعی منتهی به قتل عمد در زندان مرکزی بوشهر محبوس و به قصاص نفس محکوم گردیده بود ، با وساطت و پیگیری های بی وقفه روحانی زندان ، کمیته صلح وسازش و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۱۴ ، ریش سفیدان محلی دستگاه قضایی و عوامل نظامی و انتظامی و حضور چند مرحله ای در منزل اولیاء دم ، سرانجام گذشت و رضایت خود را اعلام که مراتب جهت سیر مراحل قانونی و قضایی در حال انجام است .

اسفندیاری ، رئیس اداره زندان مرکزی بوشهر در این خصوص گفت : از جمله خصایل کریمانه که شخصیت انسانی را به مکارم اخلاقی نزدیک می کند و اوج اخلاقی شخص را به نمایش می گذارد ، عفو و گذشت از گناه ، خطا و لغزش های دیگری و خودداری از مجازات و تنبیه است .

وی افزود : کسانی می توانند به این ارزش و فضیلت دست یابند که دارای اراده ای پولادین باشند و بگونه ای که هیجانات ، آنان را به تصمیم گیری وادار نمی سازد ، بلکه بر اساس منطق الهی ورضای خداوند متعال تعامل می کنند .

رئیس زندان بوشهر اضافه کرد : طی سال جاری تعداد ۵ پرونده مربوط به محکومین به قصاص نفس ، پیگیری که اولین گذشت مربوط به همین پرونده بوده و در ۲ پرونده دیگر نیز بحث میزان دیه مطرح گردیده است .

گذشت قصاص نفس در شورای حل اختلاف شعبه 14 زندان مرکزی بوشهر

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha