اختتام سنگین‌ترین پرونده جرایم غیرعمد بانوان زندانی البرز با همت بلند ستاد دیه

به همت ستاد دیه استان البرز و دعوت از شکات و تشکیل جلسات متعدد صلح و سازش، سنگین‌ترین پرونده محکوم مالی و جرایم غیر عمد بانوان زندانی استان البرز پس از رضایت طلب کاران و آزادی زندانی بسته شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان البرز، علی چهارمحالی مدیر کل زندان‌های استان با اعلام این خبر افزود: بدهی این بانوی البرزی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان بوده که به همت ستاد دیه پس از دعوت از شکات و تشکیل جلسات متعدد صلح و سازش در نهایت با اخذ رضایت از آنان و کمک بلا عوض ستاد دیه از زندان آزاد و پس از ۱۸ ماه به آغوش گرم خانواده بازگشت.

چهارمحالی با اشاره به مناعت طبع طلب کاران در بخشش طلب خود در پرونده‌های مالی اظهار کرد: گاهی کم تجربگی و نوسانات بازار موجب می‌شود تا برنامه‌های اقتصادی افراد طبق انتظارشان پیش نرود و در نهایت بدهکار به دلیل عجز در بازپرداخت بدهی خود و با شکایت طلبکاران راهی زندان شود.

مدیر کل زندان‌های استان البرز افزود: اصطلاح «تا ندهی، نروی» اصطلاحی رایج در این پرونده‌هاست و بدهکاران تا رضایت طلبکاران را جلب نکنند در زندان می‌مانند که در این زمینه ستاد دیه با پیگیری پرونده‌های محکومان مالی و جرایم غیر عمد، کمک بلا عوض، اعطا وام کم بهره، اخذ تخفیف و اعسار زمینه آزادی این زندانیان را فراهم می‌کند.

چهارمحالی ضمن تقدیر از خیرین افزود: بخشش و دستگیری از جمله خصایص اولیا و بزرگان است که خداوند این نعمت را به برخی از بندگان خاص خود بخشیده و در استان البرز با کمک این خیرین و تلاش مسئولان و مددکاران از ابتدای سال تا کنون ۶۸ محکوم مالی جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شده‌اند.

شایان ذکر است خیرین و مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را با هر مبلغی جهت مشارکت در آزادی زندانیان بدهکار مالی، به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۴۴۰۳ و یا شماره حساب ۰۲۱۶۰۸۰۴۶۷۰۰۸ نزد بانک ملی به نام ستاد مردمی دیه استان البرز واریز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha