سرگذشت مردی که از پیله اعتیاد رهایی یافت

این روایت مردی است که با همه ناتوانی در برابر سایه سنگین ماده افیونی توانست با اشتغال خانگی از پیله اعتیاد رهایی یابد و دوباره جوانه بزند و پای به مرحله جدیدی از زندگی بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، این گزارش روایت سرگذشت مردی است که با مشکلات عدیده جسمی به علت غفلت روانه زندان شد و زمانی که یک فرد زندانی می‌شود، خانواده او با انبوهی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه خواهد شد، این درحالی که خانواده در انجام بزهکاری هیچ‌گونه نقشی نداشته است.

مردی که بعد از مدت کوتاهی زندگی مشترک دچار حادثه رانندگی شد و براثر جراحت زیاد مجبور به قطع پا گردید.

وی به علت استفاده بیش از حد داروهای مسکن و اعتیاد آور کم کم به مواد مخدر روی آورد و همین موضوع باعث شد با انتخاب مسیر اشتباه در زندگی، پایش به زندان باز شود.

با حضور مستمر در برنامه های فرهنگی و تربیتی در زندان و شرکت در کلاس های مهارت های اساسی زندگی توانست از پیله اعتیاد رهایی پیدا کند و بعد از بهبود از این بیماری در کلاس های فنی و حرفه ای شرکت کرده و توانست در زمینه پرورش گل و گیاه کسب تجربه کند.

زندانی بعد از مدت 9 سال از تحمل کیفر در زندان های مازندران حکم رای کاری دریافت کرد و توانست با مهارتی که کسب کرده بود در کنار همسرش به پرورش گل های آپارتمانی در حیاط منزل شخصی مشغول شود تا کمک خرجی برای خانواده باشد.

انجمن حمایت از خانواده های زندانیان در راستای کاهش آسیب‌های متعدد اجتماعی چتر حمایتی برای این خانواده‌ها محشوب می شود و این اتفاق برای خانواده مرد گل فروش هم افتاد و با حمایت همه جانبه انجمن حمایت از زندانیان در برابر مشکلات طاقت فرسا قد بلند کرد و حالا می تواند بر مشکلاتش فائق آید .
توسعه مشاغل خانگی به‌عنوان ایده‌ای جذاب در خوداشتغالی، راهکاری مؤثر در رونق اقتصاد است و می‌تواند یکی از مهم‌ترین راهکارهای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و خانواده زندانیان باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha