معاون سازمان زندان‌ها: بهره‌گیری از تعالیم مرجعیت و مبانی فقاهت در پیشبرد سیاست‌های تربیتی و اصلاحی موثر و کاربردی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان ها در آیین تکریم و معارفه مدیر کل زندانهای استان خراسان رضوی رویکرد هدفمند نظام زندانبانی مبتنی بر سند تحول قضایی با تکیه بر دانش، دانایی و نگاه ولایی را راهبرد اصلی در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی سازمان زندانها عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان رضوی، ابراهیمی در این مراسم گفت : الگوهای حاکم بر مناسبات اداری در نظام تربیتی سازمان زندانها بر ۴ مولفه شناخت تکلیف ، حرکت بر مبنای دانش و دانایی ، وظیفه‌شناسی و محوریت قرار دادن قانون استوار است.

وی خاطر نشان کرد کارکنان زندانها باید ضمن شناخت کامل رسالت سازمانی و مسئولیت پذیری ، تکالیف خود را با بهره گیری از اصول اخلاقی مبتنی بر تقوا ، ایمان و ولایت پذیری در مسیر کرامت انسانی به نتیجه برسانند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور اجرای امور با تکیه بر دانش محوری تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و بهره گیری از تعالیم مرجعیت و مبانی فقاهت را یک اصل راهبردی برشمرد و افزود: وظیفه شناسی نشانه رشد و بلوغ فردی و اجتماعی است که در نتیجه حرکت در مسیر دانایی و دانش تحقق می یابد و بدون شک با نگاه علمی به فرآیندهای اصلاحی و تربیتی نتیجه و محصول مطلوب و اثرگذار حاصل خواهد شد.

وی قانون را فصل الخطاب همه امور دانست و گفت: اگر قانون محور باشد تحول ، نوآوری و اثرگذاری اقدامات میسر خواهد شد .

ابراهیمی انتقال زندان ها به خارج از شهرها را یکی از اولویت های ابلاغی رئیس سازمان زندان ها در سال جاری عنوان کرد و گفت : در صورت تحقق این امر و استاندارد سازی محیط و توسعه فضای زندانها ، اقدامات اصلاحی و تربیتی به صورت فراگیر و علمی اجرایی خواهد شد. وی همچنین توسعه اشتغال زندانیان، هوشمند سازی فرآیند اقدامات، بهره گیری از پابند الکترونیک و دادرسی الکترونیک، توجه به جانشین پروری و تربیت نیروی انسانی کارآمد را از جمله اهداف و اولویت های دوره تحول نظام زندانبانی عنوان کرد.

شایان ذکر است در این مراسم، ابراهیمی با اهداء لوح سپاس رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از خدمات سعید سرباز جانفدا طی مدت مدیریت بر زندان های خراسان رضوی قدردانی کرد و سید مجتبی حسینی نیز به عنوان مدیرکل جدید زندان های استان خراسان رضوی معرفی شد .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha