زندان‌های چهارمحال و بختیاری غرق در عزای پیر خمین

علل و نتایج قیام پانزده خرداد برای سربازان و زندانیان تبیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری؛ در سالروز رحلت امام خمینی (ره) و یوم الله پانزده خرداد ، روحانیون و سخنرانان دعوت شده از حوزه علمیه به معرفی ابعاد شخصیتی امام امت پرداختند و علل و نتایج قیام ۱۵ خرداد را تشریح کردند.

حجت الاسلام سید ابوالفضل هاشمی در جمع زندانیان بند دو زندان مرکزی شهرکرد گفت: با توجه به بی توجهی و دشمنی رژیم طاغوت از حدود الهی و عدم اجرای احکام اسلام، گسترش فرهنگ غربی و سرسپردگی محض شاهان پهلوی به آمریکا و انگلیس روحانیون، دانشجویان و مردم وارد اعتراض علنی با رژیم شدند. هدف اصلی امام و مردم از این قیام، حاکمیت قوانین اسلام و اجرای شریعت اسلامی، قطع وابستگی کشور از کشورهای استعمارگر و در نهایت براندازی اصل نظام شاهنشاهی و جایگزینی حکومت اسلامی بود.

وی افزود: پس از تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و طرح ششگانه اصول "انقلاب سفید" که باعث اعتراض عمومی مردم و نیروهای مذهبی شد، شاه برای خاموش کردن صدای معترضین به مدرسه فیضیه قم حمله کرد؛ که این واقعه خونین و مجموعه حوادث بعد از آن مانند دستگیری طلاب و اعزام آنان به سربازی باعث خشم مردم شد. وقوع این حوادث همزمان با فرا رسیدن ماه محرم سال ۱۳۴۲ بود و بهترین فرصت برای افشای چهره واقعی رژیم پهلوی بود. قیام ۱۵ خرداد حرکتی خودجوش و مردمی بود؛ یعنی شرکت افراد بدون توجه به سن، شغل، تحصیلات، جنسیت و وابستگی گروهی و با یک هدف واحد وارد قیام و اعتراض به نظام منحوس پهلوی شدند که زمینه ساز انقلاب اسلامی در سال ۵۷ گردید.
حجت الاسلام هاشمی با معرفی امام بعنوان الگوی علمی و عملی گفت: بهترین تعاریف از امام خمینی (ره ) را در سخنرانی امام خامنه ای (مدظله العالی ) در حرم امام شنیدیم . امام خمینی (ره) با دو بازوی ایمان و امید بدون امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دست به بزرگترین قیام مردمی در اعصار جدید زدند. قیامی که حکومت اسلامی را بعد از قرنها پایه گذاری کرد.

سینه زنی و برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد زندان های چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha