اولین جشنواره سرود و آواهای زندانیان سراسر کشور به خوان داوری رسید

بیش از ۱۷۰ اثر سرود و آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندانیان سراسر کشور داوری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل زندان های استان و رئیس جشنواره سرود و آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندانیان سراسر کشور از استقبال خوب زندان های کشور از این اتفاق هنری خبر داد.

حیدری گفت: در سال گذشته شهرکرد به واسطه پیوند با موسیقی غنی بختیاری، دهکردی و ترکی و پایه گذارجشنواره، به عنوان میزبان اولین جشنواره سرود و آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندانیان سراسر کشور انتخاب شد و امروز با سفر دبیر جشنواره به مرکز استان چهارمحال و بختیاری روند داوری آغاز شد.

وی ضمن تشکر از استقبال همه استان های شرکت کننده افزود: جشنواره در بخش های سرود مردان، سرود زنان، سرود کانون های اصلاح و تربیت، آواز، مرثیه خوانی، مولودی خوانی و مدیحه خوانی برگزار و در مجموع ۱۷۶ اثر در این بخش ها به دبیرخانه جشنواره واصل شد. داوران طی دو روز آثار را در هر بخش به صورت مجزا بررسی می کنند. علاوه بر برگزیدگان هر بخش، بهترین اثر از لحاظ طراحی صحنه و لباس، هدایت و نوازندگی جوایز ارزنده ای دریافت خواهند کرد.

دبیر جشنواره سرود و آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندانیان سراسر کشور نیز با تاکید بر اهمیت فعالیت های تربیتی و هنری بر روند باز اجتماعی شدن زندانیان گفت: موسیقی، مداحی و سرود در تمام زندان‌های کشور مورد توجه زندانیان و مددجویان است و برگزاری جشنواره می‌تواند به شناخت و پرورش استعدادهای آنان کمک کند.

حمیدرضا جهانگیری افزود: شهرکرد اولین میزبان این رویداد مسیر جدیدی در گسترش آواهای مذهبی، آیینی و بومی محلی گشوده است که در سالهای آینده این جشنواره مانند جشنواره تئاتر زندانیان جایگاه مناسبی در بین زندانیان و واحدهای اصلاحی و تربیتی خواهد یافت.

گفتنی است داوری این جشنواره را آقایان فرشادپورحسینی دهکردی، شهرام فتحی، اسماعیل بیگی و مهدی حسن زاده بر عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha