مرکز نیکوکاری امام موسی کاظم(ع) در اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

سید مرتضی بختیاری در این مراسم گفت: این مرکز نیکوکاری با نگاه توانمندسازی در راستای حمایت از زندانیان و خانواده آنها راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، مدیر کل و کارکنان زندان های استان یکصد و هفتاد و دومین مرکز نیکوکاری در اداره کل زندان های استان افتتاح شد.

سید مرتضی بختیاری در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: مهمترین اتفاقاتی که در طی هجرت امام رضا به ایران رخ داد، سخنرانی آن حضرت در نیشابور که آن زمان از بزرگترین شهرهای جهان بوده است ایراد حدیثی بود که به حدیث سلسله الذهب معروف شد. این حدیث فلسفه سیاسی تشیع را تبیین می کند. امام در این حدیث، توحید را منشأ سعادت و نجات از عذاب معرفی می‌کنند، اما پذیرش ولایت اهل بیت و در رأس آن ولایت حضرت علی (ع) را شرط اساسی برای ورود به دایره‌ توحید می‌دانند .

رییس کمیته امداد امام خمینی کشور با نقل خاطراتی از دوران تصدی سازمان زندان ها افزود: آسیب های زیادی به زندانیان و خانواده آنها وارد می شود که با برنامه ریزی دقیق، نگاه اصلاحی و تربیتی با رویکرد فرهنگی می توان بخشی از آسیب ها را کاهش داد.

سید مرتضی بختیاری با تقدیر و حمایت از مراکز نیکوکاری گفت: بیش از ۸۸ درصد خانواده های زندانیان استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و مرکز نیکوکاری امام موسی کاظم (ع) نیز با نگاه توانمندسازی در راستای حمایت از زندانیان و خانواده آنها راه‌اندازی شده است.

در این آیین از مددکاران و مدیران حامی خانواده زندانیان با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha